KudoZ home » Polish to English » Electronics / Elect Eng

kontrolka

English translation: signal light/ lamp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kontrolka
English translation:signal light/ lamp
Entered by: amat

06:16 Jun 25, 2004
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
Polish term or phrase: kontrolka
do sygnalizowania świetlnego płynącego prądu w obwodzie elektrycznym
Rumpole
signal light/ lamp
Explanation:
zależnie czy tylko wskazuje,ale chyba tak jest w tym przypadku

Sł.WNT P-A
Selected response from:

amat
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1indicator lamp
Andrzej Mierzejewski
5signal light/ lampamat
3 -1LED light
Himawari


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
signal light/ lamp


Explanation:
zależnie czy tylko wskazuje,ale chyba tak jest w tym przypadku

Sł.WNT P-A

amat
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
indicator lamp


Explanation:
bulb or LED, doesn't matter: if connected in series (as in the question) indicates the current, not the voltage

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MateuszJ
20 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
LED light


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2004-06-25 06:39:20 GMT)
--------------------------------------------------

http://electronics.howstuffworks.com/led.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 37 mins (2004-06-26 06:54:42 GMT)
--------------------------------------------------

\"LED light\" w Guglu 321.000 trafien...Przyklady na LED light:
http://www.bwild.com/3in1magledli.html
http://www.stanleylondon.com/operaglass.htm
http://www.hotspring.com/Built/luminescence.html

A ja sie z tym ciagle spotykam w instrukcjach obslugi np. wzmacniaczy, amplitunerow itp. Np. \"LED light starts bliknking\"...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 38 mins (2004-06-26 06:55:35 GMT)
--------------------------------------------------

mialo byc \"blinking\" oczywiscie...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 44 mins (2004-06-26 07:01:02 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ncipher.com/support/leds/index.php

Himawari
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  pidzej: kontrolką może ale nie musi być Light Emiting Diode, może być żaróweczka, LCD i co tam jeszcze
1 hr
  -> Niewatpliwie, ale tutaj Asker bedzie wiedzial z kontekstu.

neutral  Andrzej Mierzejewski: popieram pidzeja: na pewno lampka, ale nie wiadomo, czy w tekście jest podany rodzaj. Poza tym light = światło, a nie lampka.//Poproszę przykład na "LED light"//No dobrze, zostałem przekonany :-)
13 hrs
  -> No nie... LED light występuje od lat w sprzęcie elektronicznym i czyżby tłumaczone było jako "światło LED"? To się tłumaczy jako dioda/lampka lub kontrolka wlaśnie. Są granice doslownego przekła