KudoZ home » Polish to English » Energy / Power Generation

pas technologiczny

English translation: 1. access zone 2. impact zone


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pas technologiczny
English translation:1. access zone 2. impact zone
Entered by: Polangmar

18:56 Jan 8, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
Polish term or phrase: pas technologiczny
Chodzi o pas wzdłuż linii WN, w którym mogą być przekroczone limity poziomu hałasu i pola elektromagnetycznego. Nie są to jednak tereny wyłączone spod zabudowy mieszkaniowej. 'Buffer belt/zone' wskazywałoby raczej na izolację tego terenu prawda? Nie chodzi o izolację, ponieważ w dalszej części tekst traktuje o zdobyciu pozwolenia na wybudowanie linii od ludzi, którzy znaleźliby się na tych terenach, gdyby linia została wybudowana.

dzięki za pomoc
Lady Lazarus
impact zone
Explanation:
Tak bym dał w tym kontekście.

http://tinyurl.com/yrlebp
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Ogólnie to oczywiście exclusion/buffer zone, ale tutaj miałam trochę inne znaczenie, dlatego więc propozycja Polangmara wydaje mi się najbliższa 'mojemu' tekstowi. Dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3impact zonePolangmar
3buffer zone/line clearance distance
Edyta Sawin
3exclusion zone of overhead power line
Marian Krzymiński


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
exclusion zone of overhead power line


Explanation:
Link z obrazkiem


    Reference: http://www.deir.qld.gov.au/images/eso/electworkfig04.jpg
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 151
Notes to answerer
Asker: Hmm, też o tym myślałam, ale uznałam to raczej za strefę wyłączoną z użytku - na obrazku oznacza to, że ten 'bucket' wchodzi w strefę, w którą nie powinien. U mnie tez pas nie niesie ze sobą żadnych ograniczeń raczej [przynajmniej nie wynika to jasno z tekstu], a oznacza tylko, że ktoś, kto tam mieszka, zgadza się na mieszkanie w strefie, której będą przekraczane np. normy hałasu. Chyba, że źle to rozumiem...


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
buffer zone/line clearance distance


Explanation:
The Occupational Safety and Health Administration requires employers establish a buffer zone around power lines that no object can enter. The buffer zone, or line clearance distance as OSHA calls it, must be at least 10 feet for lines operating at 50,000 volts.
http://www.lcra.org/energy/education_safety/safety/index.htm...


Edyta Sawin
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
impact zone


Explanation:
Tak bym dał w tym kontekście.

http://tinyurl.com/yrlebp

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 448
Grading comment
Ogólnie to oczywiście exclusion/buffer zone, ale tutaj miałam trochę inne znaczenie, dlatego więc propozycja Polangmara wydaje mi się najbliższa 'mojemu' tekstowi. Dzięki.