KudoZ home » Polish to English » Energy / Power Generation

skrzynia nabojowa wsadnicy

English translation: (charging) larry box, box of a coal charging machine


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:skrzynia nabojowa wsadnicy
English translation:(charging) larry box, box of a coal charging machine
Entered by: Polangmar

20:49 Aug 25, 2008
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
Polish term or phrase: skrzynia nabojowa wsadnicy
występuje w procesie koksowniczym :-(
oxford
(charging) larry box, box of a coal charging machine/larry
Explanation:
"Wsadnica" według WNT.

Wsadnica - maszyna piecowa stosowana w systemie ubijanym, służąca do odbioru węgla z wieży węglowej, formowania naboju węglowego, obsadzania nim komór, obsługi pieca koksowniczego po stronie maszynowej baterii koksowniczej oraz wypychania koksu.
http://tinyurl.com/6cq8ce

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-08-25 21:12:13 GMT)
--------------------------------------------------

Lub:
- charging box of a larry

W systemie ubijanym napełniania komór mieszanka wsadowa, pobrana z wieży węglowej, jest dozowana porcjami z zasobnika wsadnicy do skrzyni nabojowej, gdzie następuje jej zagęszczanie poprzez ubijanie przez zespół ubijarek młotowych. Ubity nabój węglowy, po odsunięciu ścian bocznych skrzyni oraz po zdjęciu przedniej tarczy nabojowej i drzwi piecowych, zostaje wprowadzony do komory koksowniczej na płycie, stanowiącej wysuwane dno skrzyni nabojowej. Po osadzeniu naboju w piecu płyta powraca do położenia wyjściowego, zaś tylne zamknięcie skrzyni (kozioł oporowy) blokuje nabój w piecu, po czym wciągarka linowa przesuwa kozioł w pierwotne położenie.
http://tinyurl.com/6cq8ce
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4coal charging machine boxjerzy cieslik77
3(charging) larry box, box of a coal charging machine/larryPolangmar


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(charging) larry box, box of a coal charging machine/larry


Explanation:
"Wsadnica" według WNT.

Wsadnica - maszyna piecowa stosowana w systemie ubijanym, służąca do odbioru węgla z wieży węglowej, formowania naboju węglowego, obsadzania nim komór, obsługi pieca koksowniczego po stronie maszynowej baterii koksowniczej oraz wypychania koksu.
http://tinyurl.com/6cq8ce

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-08-25 21:12:13 GMT)
--------------------------------------------------

Lub:
- charging box of a larry

W systemie ubijanym napełniania komór mieszanka wsadowa, pobrana z wieży węglowej, jest dozowana porcjami z zasobnika wsadnicy do skrzyni nabojowej, gdzie następuje jej zagęszczanie poprzez ubijanie przez zespół ubijarek młotowych. Ubity nabój węglowy, po odsunięciu ścian bocznych skrzyni oraz po zdjęciu przedniej tarczy nabojowej i drzwi piecowych, zostaje wprowadzony do komory koksowniczej na płycie, stanowiącej wysuwane dno skrzyni nabojowej. Po osadzeniu naboju w piecu płyta powraca do położenia wyjściowego, zaś tylne zamknięcie skrzyni (kozioł oporowy) blokuje nabój w piecu, po czym wciągarka linowa przesuwa kozioł w pierwotne położenie.
http://tinyurl.com/6cq8ce

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 448
Grading comment
Dziękuję.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
coal charging machine box


Explanation:
---

jerzy cieslik77
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: A jakieś uzasadnienie? Nie podałem tej wersji, bo jest niezręczna gramatycznie - można ją rozumieć jako "skrzynia wsadnicowa/maszynowa do umieszczania naboju" lub "skrzynia umieszczająca nabój wsadnicy".
3 hrs
  -> nie moge sie zgodzic takie zbitki rzeczownikow i jak tu czasownika bez uzycia przyimka sa typowe w ang. i mamy z tym klopoty angol chyba nie