ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Energy / Power Generation

elektrownia wiatrowa

English translation: wind power plant

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:elektrownia wiatrowa
English translation:wind power plant
Entered by: Kuba Kościelniak

12:06 Jan 4, 2014
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / elektrownie
Polish term or phrase: elektrownia wiatrowa
Mam problem, ponieważ według definicji elektrownią jest szereg/grupa turbin wiatrowych, natomiast w tekście, który tłumaczę elektrownią jest jakby jedna turbina. Chodzi dokładnie o elektrownię wiatrową Zefir 6A - w googlach w j. polskim wszędzie jest ta nieszczęsna elektrownia, ale po definicji nie wiem, czy mam to przemianować na turbinę czy zostawić wind farm, chociaż wind farm to teoretycznie nie jest - chyba, że się mylę. Czy ktoś może wie nieco więcej na ten temat?
Aleksandra Karpiuk
United Kingdom
wind power plant
Explanation:
Ja jeszcze pomyślałem tak.
Pan, który przy tym pracował, tak to nazywa po angielsku:
Web-technology based SCADA HMI software allowing to connect and control the Zefir Wind Power Plant using...
http://pl.linkedin.com/pub/krzysztof-ząber/78/b17/bb4
Selected response from:

Kuba Kościelniak
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wind power station
Michal Berski
3 +2wind power plant
Kuba Kościelniak
5wind turbineMaciej Spiewak
4electricity-generating wind turbineIRA100
3wind power converterrobwoj


Discussion entries: 2





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wind power station


Explanation:
to nie precyzuje ilości

--------------------------------------------------
Note added at   6 min (2014-01-04 12:13:41 GMT)
--------------------------------------------------

ew. wind turbine

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MacroJanus
2 hrs

agree  mike23: Must be a wind turbine. Look at the very device here -> http://www.pnec.org.pl/smart/pdf/gorzyce.pdf
3 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
wind power plant


Explanation:
Ja jeszcze pomyślałem tak.
Pan, który przy tym pracował, tak to nazywa po angielsku:
Web-technology based SCADA HMI software allowing to connect and control the Zefir Wind Power Plant using...
http://pl.linkedin.com/pub/krzysztof-ząber/78/b17/bb4

Kuba Kościelniak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MacroJanus
2 hrs
  -> Dzięki!

agree  Polangmar: Według mnie znanych definicji elektrownią wiatrową jest "wiatrak", a grupa "wiatraków" to ferma wiatrowa. Natomiast turbina jest częścią elektowni wiatrowej (obok gondoli, masztu, łopat/śmig itp. - tak, łopata to inaczej [ta] śmiga).
1 day11 hrs
  -> Dzięki!

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wind power converter


Explanation:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina_wiatrowa
tak też może być lub wind turbine converter

robwoj
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: "Converter" jest mało popularny, dotyczy raczej tylko części elektronicznej między generatorem a wyprowadzeniem napięcia do odbiorców, a nie kompletnego urządzenia.
3 days1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
electricity-generating wind turbine


Explanation:
jeżeli już musi być coś więcej niż wind turbine

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2014-01-04 16:48:02 GMT)
--------------------------------------------------

jako grupa to "wind farm"

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2014-01-04 16:56:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zaber.com.pl/elektrownie-wiatrowe1/5-kw-----zefir...
zwykła turbina

IRA100
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 43

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
wind turbine


Explanation:
Patrz www. najpierw wejrzyj na www w EN a potem na www w PL (na lewym marginesie www w EN masz opcje wyboru w rozmaitych językach - wybierz PL).


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_turbine
    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina_wiatrowa
Maciej Spiewak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16