KudoZ home » Polish to English » Engineering (general)

gaz ziemny wysokometanowy zaazotowany

English translation: methane-rich natural gas


13:10 Jul 26, 2005
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Polish term or phrase: gaz ziemny wysokometanowy zaazotowany
Paliwo gazowe – gaz ziemny wysokometanowy E (GZ-50), zaazotowany Ls (GZ-35) lub zaazotowany Lw (GZ-41,5)
Marek Daroszewski (MrMarDar)
English translation:methane-rich natural gas
Explanation:
odpowiadam na pytanie pierwsze
methane-rich ma lekką przewagę (120:70) nad high-methane, przy czym ma więcej trafień niepolskich, choć ani jeden ani drugi wynik nie powala
gorzej z azotem - mówienie o "rich" przy niepożądanej domieszce byłoby dziwne nieco na mój gust

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 34 mins (2005-07-26 16:45:40 GMT)
--------------------------------------------------

o ile występuje high nitrogen natural gas, nawet dorobił się skrótu HNNG, nie wiem czy obejmuje nasz zaazotowany, tzn. czy nasz zaazotowany jest WYSOCE zaazotowany?
Selected response from:

pidzej
Poland
Grading comment
Dzięki - to mnie przekonuje
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4methane-rich natural gaspidzej
4high-methane natural gas ; high nitrogen natural gas
Alexander Onishko


Discussion entries: 7





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
high-methane natural gas ; high nitrogen natural gas


Explanation:
in view of the latest comment I believe that -

gaz ziemny wysokometanowy = high-methane natural gas
gaz ziemny zaazotowany = high nitrogen natural gas

see the links -

2 Bcm. The demand for high-methane natural gas varies from 19 Mcm a day (6 Mcm
for the. household sector) in summer to 45 Mcm a day (31.5 for household ...

www.eu-energy.com/EUEW-Gas.pdf

Project Profile: Gaines Co., Texas
... NRU uses BCCK’s Nitech™ process technology to successfully process commercially
viable volumes of high nitrogen natural gas from the Yates formation. ...

www.bcck.com/Gaines County NRU.htm

Alexander Onishko
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 25

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
methane-rich natural gas


Explanation:
odpowiadam na pytanie pierwsze
methane-rich ma lekką przewagę (120:70) nad high-methane, przy czym ma więcej trafień niepolskich, choć ani jeden ani drugi wynik nie powala
gorzej z azotem - mówienie o "rich" przy niepożądanej domieszce byłoby dziwne nieco na mój gust

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 34 mins (2005-07-26 16:45:40 GMT)
--------------------------------------------------

o ile występuje high nitrogen natural gas, nawet dorobił się skrótu HNNG, nie wiem czy obejmuje nasz zaazotowany, tzn. czy nasz zaazotowany jest WYSOCE zaazotowany?

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 33
Grading comment
Dzięki - to mnie przekonuje