KudoZ home » Polish to English » Engineering (general)

zaślepka okularowa

English translation: pipe stopper


13:21 Aug 14, 2006
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / stacja pomiarowa gazu
Polish term or phrase: zaślepka okularowa
Układ pomiarowy będzie posiadał obejście wyposażone w 2 zawory odcinające kulowe i zaślepkę okularową.
(Cap?, Plug?)
aga atrans
English translation:pipe stopper
Explanation:
skoro ma to coś zawory kulowe to może właśnie pipe stopper? ewentualnie pipe closer bądź pipe cap

--------------------------------------------------
Note added at 1 day48 mins (2006-08-15 14:09:34 GMT)
--------------------------------------------------

myślę, że trzymałbym się pipe stopper jak widac ponizej:
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="zaślepka DN100"&btnG...

używa się na to DN 100 określenia zaslepka bez "okularowa" a pipe stopper zaslepka jest na pewno :-)
Selected response from:

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję wszystkim odpowiadajacym
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5spectacle blindPaprot
3 +1pipe stopper
Stanislaw Czech, MCIL
4eyepiece cap
Piotr Rypalski


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eyepiece cap


Explanation:
HTH

Piotr Rypalski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): hmm.... http://images.google.pl/images?q="eyepiece cap"&ndsp=20&svnu...
7 mins

neutral  Stanislaw Czech, MCIL: Trudno mi sobie wyobrazic urządzenie wyposażone w zawory kulowe http://tinyurl.com/j3s7a i "evepiece cap" http://tinyurl.com/goefu
7 mins
  -> Istotnie - zawory kulowe - nie zauważyłem... :(

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pipe stopper


Explanation:
skoro ma to coś zawory kulowe to może właśnie pipe stopper? ewentualnie pipe closer bądź pipe cap

--------------------------------------------------
Note added at 1 day48 mins (2006-08-15 14:09:34 GMT)
--------------------------------------------------

myślę, że trzymałbym się pipe stopper jak widac ponizej:
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="zaślepka DN100"&btnG...

używa się na to DN 100 określenia zaslepka bez "okularowa" a pipe stopper zaslepka jest na pewno :-)


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/144228
Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję wszystkim odpowiadajacym

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Rypalski
1 hr
  -> dziękuję bardzo :-)

3178 days   confidence: Answerer confidence 5/5
spectacle blind


Explanation:
Nazwa zaślepka okularowa pochodzi od jej wyglądu - dwa krążki pozwalające na odcięcie lub otwarcie przepływu w rurociągu. Stosowana do bezpiecznego odcięcia rurociągu na czas prowadzenia prac.

Co prawda dyskusja jest sprzed paru lat, ale może przyda się kolejnym szukającym tłumaczenia.



    Reference: http://www.metkom.home.pl/metkom/pl/zaslepki-okularowe.html
    Reference: http://www.usaindustries.com/spectacle_blinds.php
Paprot
Poland