KudoZ home » Polish to English » Engineering (general)

współczynnik kształtu A/V

English translation: shape coefficient


08:22 Aug 30, 2006
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / z audytu energetycznego
Polish term or phrase: współczynnik kształtu A/V
jednostka [1/m], wartość 0,6, jeśli to cos pomoże. To podpunkt z kart audytu energetycznego. Będę wdzięczna za sugestie.
Weronika Sobita
English translation:shape coefficient
Explanation:
wspólczynnik, który ma wpływ na straty ciepła w budynku
Chodzi o stosunek powierzchi budynku do jego kubatury - stąd jednostka m2/m3=1/m

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2006-08-30 09:21:27 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/k4lr3
A - jest sumą pól powierzchni wszystkich ścian zewnętrznych (wraz z oknami i drzwiami balkonowymi), dachów i stropodachów, podłóg na gruncie lub stropów nad piwnicą nie ogrzewaną, stropów nad przejazdami, oddzielających część ogrzewaną budynku od powietrza zewnętrznego, liczonych po obrysie zewnętrznym,
V - jest kubaturą ogrzewanej części budynku, obliczoną zgodnie z Polską Normą dotyczącą zasad obliczania kubatury budynków, powiększoną o kubaturę ogrzewanych pomieszczeń na poddaszu użytkowym lub w piwnicy i pomniejszoną o kubaturę wydzielonych klatek schodowych, szybów wind, otwartych wnęk, loggii i galerii.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-30 09:23:38 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/j2zbp
Selected response from:

Witold Wiechowski
Grading comment
dziękuję;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4shape coefficient
Witold Wiechowski
3A/V shape(ing) factor
Marquis


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
A/V shape(ing) factor


Explanation:
imh o




Marquis
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shape coefficient


Explanation:
wspólczynnik, który ma wpływ na straty ciepła w budynku
Chodzi o stosunek powierzchi budynku do jego kubatury - stąd jednostka m2/m3=1/m

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2006-08-30 09:21:27 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/k4lr3
A - jest sumą pól powierzchni wszystkich ścian zewnętrznych (wraz z oknami i drzwiami balkonowymi), dachów i stropodachów, podłóg na gruncie lub stropów nad piwnicą nie ogrzewaną, stropów nad przejazdami, oddzielających część ogrzewaną budynku od powietrza zewnętrznego, liczonych po obrysie zewnętrznym,
V - jest kubaturą ogrzewanej części budynku, obliczoną zgodnie z Polską Normą dotyczącą zasad obliczania kubatury budynków, powiększoną o kubaturę ogrzewanych pomieszczeń na poddaszu użytkowym lub w piwnicy i pomniejszoną o kubaturę wydzielonych klatek schodowych, szybów wind, otwartych wnęk, loggii i galerii.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-30 09:23:38 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/j2zbp

Witold Wiechowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 65
Grading comment
dziękuję;-)