ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Engineering (general)

elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym

English translation: Explosion-proof, explosion proof

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym
English translation:Explosion-proof, explosion proof
Entered by: magdat

21:53 Jan 8, 2005
Polish to English translations [PRO]
Engineering (general)
Polish term or phrase: elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym
kwalifikacje do eksploatacji
magdat
Explosion-proof, explosion proof
Explanation:
EXPLOSION-PROOF ENCLOSURE
A totally enclosed enclosure, which is constructed to withstand an explosion of a specified gas, vapor or dust which, may occur within it. Should such an explosion occur, the enclosure would prevent the ignition or explosion of the gas or vapor which may surround the motor enclosure. These motors are listed with Underwriter's Laboratories.
http://www.reliance.com/prodserv/motgen/b9652new/b9652.htm#e


www.samson.de/pdf_in/t60000pl.pdf - definicja obudowy przeciwwybuchowej po polsku


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 34 mins (2005-01-09 00:27:38 GMT)
--------------------------------------------------

Polska definicja nie chce się skopiować.

Niekiedy stosowane są terminy: Ex-proof enclosure, Ex enclosure

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 40 mins (2005-01-09 00:34:17 GMT)
--------------------------------------------------

cały termin z pytania: explosion-proof electric devices/equipment etc.
albo: electric devices/equipment etc. with explosion-proof enclosures

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 45 mins (2005-01-09 00:39:03 GMT)
--------------------------------------------------

Do maciejam: disagrejujesz na podstawie nie odpowiedzi jako takiej, ale trzech wyrazów w objaśnieniu odpowiedzi? :-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 38 mins (2005-01-09 01:31:40 GMT)
--------------------------------------------------

Dla maciejam dwa przykłady German English:

Flooding test on a explosion-proof three-phase motor on the top deck
www.sam-electronics.de/neue_dateien/ pad/broschueren/1.030.pdf

Explosion-proof heating wires / components in accordance with EN 50014 and EN 50019
http://www.hemstedt.de/com/info_kontakt/cont.htm

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 51 mins (2005-01-09 01:44:39 GMT)
--------------------------------------------------

Dla maciejam dwa przykłady German English:

Flooding test on a explosion-proof three-phase motor on the top deck
www.sam-electronics.de/neue_dateien/ pad/broschueren/1.030.pdf

Explosion-proof heating wires / components in accordance with EN 50014 and EN 50019
http://www.hemstedt.de/com/info_kontakt/cont.htm

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 19 mins (2005-01-09 12:12:55 GMT)
--------------------------------------------------

Do maciejam: chodzi o termin \"przeciwwybuchowe\" w kontekście urządzeń elektrycznych stosowanych w strefach zagrożonych wybuchem.
Tutaj polska informacja dotycząca zastosowania na przykładzie wyłączników:

Wyłączniki przeciwwybuchowe są stosowane w miejscach, w których ze względu na obecność mediów łatwopalnych lub tlenu występuje zagrożenie zapłonu i wybuchu. Ochrona przeciwwybuchowa jest konieczna także w środowisku o dużym zapyleniu, gdzie także może dojść do zapłonu, np. w kopalniach, przemyśle drzewnym, spożywczym i innych. Do kwestii stosowania urządzeń elektrycznych w strefach zagrożonych wybuchem odnosi się szereg norm, od EN 50014 do EN 55020.
http://www.technologie.com.pl/sal1_12.html

Linki z UK kojarzą normy EN 50014 ... EN 55020 z terminem \"explosion-proof\".

Amerykańskie wyjaśnienie terminu \"explosion proof enclosure\" (z rysunkami):
\"The combustion within an Explosion Proof Enclosure is contained by strong walls and accurately fitted joints which prevent flames and hot gases from escaping.\"
http://www.exforklifts.com/ex.htm

Brytyjskie wyjaśnienie:
\"EN 50018, BS EN 50018, BS 5501 PT15. The components may produce sparks that could cause ignition of the explosive gas but which are housed in an explosion proof enclosure. The design of the enclosure allows the gas to enter, but any explosion is contained within the enclosure.\"
http://www.victor.co.uk/lighting/zone1/zone1.htm

...i to jest właśnie to, o co chodzi w pytaniu: obudowa może przepuścić do wnętrza wybuchową mieszaninę gazów, ale nie wypuści na zewnątrz płomienia powstałego w wyniku eksplozji tej mieszaniny od iskry (spowodowanej przez np. wyłącznik albo szczotki silnika).

Natomiast twój link do MOT Night Safe dotyczy sejfu (szafy pancernej), który powinien być odporny na eksplozję ładunku wybuchowego przyłożonego na zewnątrz. To już inna dziedzina, inne normy i inne słownictwo.

Termin \"anti-explosive technology and procedures\" dotyczy lotnictwa w Stanach Zjedn. (FAA). To także inna dziedzina, inne normy i inne słownictwo.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
maciejm i andrzej, dziekuje za obszerne wywody, bardoz pomocne, pewnie sie naraze, ale analizujac kontekst bardziej przekonana jestem do odpowiedzi proponowanej przez Andrzeja. Dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1Explosion-proof, explosion proof
Andrzej Mierzejewski
4explosionproof electrical equipmentJacek Olender
4 -1anti-explosive electric equipment/appliances
maciejm


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
anti-explosive electric equipment/appliances


Explanation:
equipment such as lifting machines (crane, hoist, derrick, etc.), elevators, cableway,
in-plant motor vehicles, anti-explosive electric equipment, playing ...


... APPLIANCE FACTORY. 9616. ANTI-EXPLOSIVE ELECTRIC APPLIANCES PRODUCTS, TIANJIN
MINE ELECTRIC APPLIANCES PLANT. 9617. ELECTRICAL APPLIANCE, ...


--------------------------------------------------
Note added at 2005-01-09 09:51:24 (GMT)
--------------------------------------------------

Do Andrzzeja:

Tu masz UK English:

http://www.toolsnstuff.co.uk/product_info.php/pName/MOT-Nigh...

A tu Am E

... But the airlines, government and FAA cannot act fast enough, and need to have effective
anti-explosive technology and procedures in place at every US airport ...
archive.salon.com/tech/feature/ 2001/10/30/airport_security/index1.html

Przede wszystkim ważne jest, co to znaczy \"przeciwwybuchowy\"
M


    Reference: http://www.cbpvi.org/CBPVI/business.htm
    data1.ccn.mofcom.gov.cn/pls/wdat/ a_query_en.a_sort_en?p_hscode=85&p_page=481
maciejm
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Mierzejewski: to jest Chinese English
1 hr
  -> Lepszy niż Twój "enclosed enclosure"

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym
explosionproof electrical equipment


Explanation:
inna wersja
Manufacturer of explosionproof and weatherproof electrical equipment


    Reference: http://www.rigzone.com/search/p/products/e/electrical_equipm...
Jacek Olender
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
elektryczne urządzenia w wykonaniu przeciwwybuchowym
Explosion-proof, explosion proof


Explanation:
EXPLOSION-PROOF ENCLOSURE
A totally enclosed enclosure, which is constructed to withstand an explosion of a specified gas, vapor or dust which, may occur within it. Should such an explosion occur, the enclosure would prevent the ignition or explosion of the gas or vapor which may surround the motor enclosure. These motors are listed with Underwriter's Laboratories.
http://www.reliance.com/prodserv/motgen/b9652new/b9652.htm#e


www.samson.de/pdf_in/t60000pl.pdf - definicja obudowy przeciwwybuchowej po polsku


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 34 mins (2005-01-09 00:27:38 GMT)
--------------------------------------------------

Polska definicja nie chce się skopiować.

Niekiedy stosowane są terminy: Ex-proof enclosure, Ex enclosure

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 40 mins (2005-01-09 00:34:17 GMT)
--------------------------------------------------

cały termin z pytania: explosion-proof electric devices/equipment etc.
albo: electric devices/equipment etc. with explosion-proof enclosures

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 45 mins (2005-01-09 00:39:03 GMT)
--------------------------------------------------

Do maciejam: disagrejujesz na podstawie nie odpowiedzi jako takiej, ale trzech wyrazów w objaśnieniu odpowiedzi? :-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 38 mins (2005-01-09 01:31:40 GMT)
--------------------------------------------------

Dla maciejam dwa przykłady German English:

Flooding test on a explosion-proof three-phase motor on the top deck
www.sam-electronics.de/neue_dateien/ pad/broschueren/1.030.pdf

Explosion-proof heating wires / components in accordance with EN 50014 and EN 50019
http://www.hemstedt.de/com/info_kontakt/cont.htm

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 51 mins (2005-01-09 01:44:39 GMT)
--------------------------------------------------

Dla maciejam dwa przykłady German English:

Flooding test on a explosion-proof three-phase motor on the top deck
www.sam-electronics.de/neue_dateien/ pad/broschueren/1.030.pdf

Explosion-proof heating wires / components in accordance with EN 50014 and EN 50019
http://www.hemstedt.de/com/info_kontakt/cont.htm

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 19 mins (2005-01-09 12:12:55 GMT)
--------------------------------------------------

Do maciejam: chodzi o termin \"przeciwwybuchowe\" w kontekście urządzeń elektrycznych stosowanych w strefach zagrożonych wybuchem.
Tutaj polska informacja dotycząca zastosowania na przykładzie wyłączników:

Wyłączniki przeciwwybuchowe są stosowane w miejscach, w których ze względu na obecność mediów łatwopalnych lub tlenu występuje zagrożenie zapłonu i wybuchu. Ochrona przeciwwybuchowa jest konieczna także w środowisku o dużym zapyleniu, gdzie także może dojść do zapłonu, np. w kopalniach, przemyśle drzewnym, spożywczym i innych. Do kwestii stosowania urządzeń elektrycznych w strefach zagrożonych wybuchem odnosi się szereg norm, od EN 50014 do EN 55020.
http://www.technologie.com.pl/sal1_12.html

Linki z UK kojarzą normy EN 50014 ... EN 55020 z terminem \"explosion-proof\".

Amerykańskie wyjaśnienie terminu \"explosion proof enclosure\" (z rysunkami):
\"The combustion within an Explosion Proof Enclosure is contained by strong walls and accurately fitted joints which prevent flames and hot gases from escaping.\"
http://www.exforklifts.com/ex.htm

Brytyjskie wyjaśnienie:
\"EN 50018, BS EN 50018, BS 5501 PT15. The components may produce sparks that could cause ignition of the explosive gas but which are housed in an explosion proof enclosure. The design of the enclosure allows the gas to enter, but any explosion is contained within the enclosure.\"
http://www.victor.co.uk/lighting/zone1/zone1.htm

...i to jest właśnie to, o co chodzi w pytaniu: obudowa może przepuścić do wnętrza wybuchową mieszaninę gazów, ale nie wypuści na zewnątrz płomienia powstałego w wyniku eksplozji tej mieszaniny od iskry (spowodowanej przez np. wyłącznik albo szczotki silnika).

Natomiast twój link do MOT Night Safe dotyczy sejfu (szafy pancernej), który powinien być odporny na eksplozję ładunku wybuchowego przyłożonego na zewnątrz. To już inna dziedzina, inne normy i inne słownictwo.

Termin \"anti-explosive technology and procedures\" dotyczy lotnictwa w Stanach Zjedn. (FAA). To także inna dziedzina, inne normy i inne słownictwo.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 139
Grading comment
maciejm i andrzej, dziekuje za obszerne wywody, bardoz pomocne, pewnie sie naraze, ale analizujac kontekst bardziej przekonana jestem do odpowiedzi proponowanej przez Andrzeja. Dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  maciejm: "totally enclosed enclosure" a to jest German English
8 mins
  -> American English: Reliance Electric Motors, 6040 Ponders Court, Greenville, SC 29615