KudoZ home » Polish to English » Environment & Ecology

Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska

English translation: (Mazowieckie itp.) Voivodeship Environmental Protection Inspector


11:28 Aug 10, 2004
Polish to English translations [PRO]
Environment & Ecology
Polish term or phrase: Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska
czy jest na to oficjalny termin?
Julcia
English translation:(Mazowieckie itp.) Voivodeship Environmental Protection Inspector
Explanation:
Propozycja na podstawie:
In May 1994, a West Virginia Division of Environmental Protection inspector conducted a test which indicated that...
http://yosemite.epa.gov/opa/admpress.nsf/0/95229316dca626bb8...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2004-08-10 12:29:16 GMT)
--------------------------------------------------

Inspektor wojewódzki ma kompetencje tylko na terenie swojego województwa, wiec IMO warto to zaznaczyć w tytule.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
to mi brzmi najbardziej naturalnie i zgodnie z polskimi realiami, dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Provincial Inspector of Environmental Protection
MonikaSojka
4(Mazowieckie itp.) Voivodeship Environmental Protection Inspector
Andrzej Mierzejewski
3Provincial/Voivodeship Inspector of Pollution
tabor


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska
Provincial Inspector of Environmental Protection


Explanation:
GŁÓWNY INSPEKTORAT OCHRONY ŚRODOWISKA Chief Environmental Protection Inspectorate
ul. ... ZARĘBA Krzysztof Główny Inspektor Ochrony Środowiska tel. ...
www.wladza.pl/inforrp.asp?id=105 - 3k

MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Krahelska: wlasnie mialam to samo wpisac ;)
5 mins

neutral  leff: i tu najlepiej widać pułapki w używaniu 'province' zamiast 'voivodeship'. Bo 'provincial' znaczy dokładnie to co po polsku - prowincjonalny. Nie wiem czy ten inspektor byłby zadowolony z takiego tytułu :-D
10 mins
  -> 'provincial' ma dwa znaczenia- prowincjonalny i dot. prowincji; jest wiele terminow ktore mozna rozumiec dwojako ale chyba nie jest to podstawa do zaprzestania ich uzywania. Przynajmniej IMO

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska
Provincial/Voivodeship Inspector of Pollution


Explanation:
Krzysztof Czekierda, Słownik Ochrony Środowiska i Ochrony Przyrody, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996

tabor
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: z pewnością nie 'pollution' tylko 'environmental protection'. Ale zgadzam się z 'voivodeship'
6 mins

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska
(Mazowieckie itp.) Voivodeship Environmental Protection Inspector


Explanation:
Propozycja na podstawie:
In May 1994, a West Virginia Division of Environmental Protection inspector conducted a test which indicated that...
http://yosemite.epa.gov/opa/admpress.nsf/0/95229316dca626bb8...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2004-08-10 12:29:16 GMT)
--------------------------------------------------

Inspektor wojewódzki ma kompetencje tylko na terenie swojego województwa, wiec IMO warto to zaznaczyć w tytule.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 16
Grading comment
to mi brzmi najbardziej naturalnie i zgodnie z polskimi realiami, dziękuję :)