KudoZ home » Polish to English » Finance (general)

Trwała utrata wartości aktywów

English translation: asset impairment


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Trwała utrata wartości aktywów
English translation:asset impairment
Entered by: Zenzka

07:23 May 15, 2005
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Polish term or phrase: Trwała utrata wartości aktywów
Pozycja w Financial Statements.
Moje pytanie jest takie: czy chodzi tu po prostu o depreciation? Oto kontekst:
"Na każdy dzień bilansowy Spółka ocenia, czy istnieją obiektywne dowody wskazujące na trwałą utratę wartości składnika bądź grupy aktywów. Jeśli dowody takie istnieją, Spółka ustala szacowaną, możliwą do odzyskania wartość składnika aktywów i dokonuje odpisu aktualizującego z tytułu utraty wartości, w kwocie równej różnicy między wartością możliwą do odzyskania i wartością bilansową."
Zenzka
Poland
asset impairment
Explanation:
trwała utrata warto¶ci - impairment (asset value)

Kompendium Roberta Pattersona cytowane już wiele razy, bo podobne pytanie już było
wrzuc w Kudoz Search "impairment"

tu kilka przykładów:
http://www.proz.com/kudoz/298097
http://www.proz.com/kudoz/293983
http://www.proz.com/kudoz/314085


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 18 mins (2005-05-15 11:42:05 GMT)
--------------------------------------------------

a tu jeszcze tekst dziwnie podobny do paragrafu Askerki...

IMPAIRMENT
The carrying amounts of the Group’s assets are reviewed at each balance sheet date to determine whether there is any indication of impairment. If there is any indication that an asset may be impaired, its recoverable amount is estimated. The recoverable amount is the higher of its estimated net selling price and its value in use.

http://www.aeci.co.za/New/Financial/2003AnnualReport/Account...
Selected response from:

GingerR
Grading comment
Wybieram te odpowiedz glownie ze wzgledu na pomocne linki i ilosc trafien w guglu. Wszystkim dziekuje i pozdrawiam :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1asset impairment
GingerR
4permanent impairment of assets
Adam Lankamer


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
permanent impairment of assets


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1959

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
asset impairment


Explanation:
trwała utrata warto¶ci - impairment (asset value)

Kompendium Roberta Pattersona cytowane już wiele razy, bo podobne pytanie już było
wrzuc w Kudoz Search "impairment"

tu kilka przykładów:
http://www.proz.com/kudoz/298097
http://www.proz.com/kudoz/293983
http://www.proz.com/kudoz/314085


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 18 mins (2005-05-15 11:42:05 GMT)
--------------------------------------------------

a tu jeszcze tekst dziwnie podobny do paragrafu Askerki...

IMPAIRMENT
The carrying amounts of the Group’s assets are reviewed at each balance sheet date to determine whether there is any indication of impairment. If there is any indication that an asset may be impaired, its recoverable amount is estimated. The recoverable amount is the higher of its estimated net selling price and its value in use.

http://www.aeci.co.za/New/Financial/2003AnnualReport/Account...

GingerR
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Wybieram te odpowiedz glownie ze wzgledu na pomocne linki i ilosc trafien w guglu. Wszystkim dziekuje i pozdrawiam :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
18 mins

neutral  Adam Lankamer: btw możesz mi podać, gdzie to jest w Pattersonie (Compendium of Banking Terms) - autentycznie nie mogę znaleźć - mam wątpliwości co do 'trwałości' twojej propozycji :-)
1 hr
  -> thanks Angioletta :-)