ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Finance (general)

metoda „od sta”

English translation: as a percentage

22:16 Nov 27, 2006
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / tax
Polish term or phrase: metoda „od sta”
kwota podatku należnego (stawka 22% VAT) liczona metodą "od sta"
Mi do głowy przychodzi jedynie metoda opisowa: amount of output VAT (22% VAT rate) caluculated on the amount of the remuneration
Agnieszka Majchrzak
English translation:as a percentage
Explanation:
po tej linii i bez udziwnień bo wyjdzie niewiadomoco - bez staropolszczyzny

w starym kodeksie handlowym był np. zapis:
Art. 107. § 1. Wspólnik ma prawo żądać corocznie wypłacenia odsetek w wysokości cztery od sta od swego udziału, nawet gdy spółka poniosła straty.

w nowym kodeksie spółek handlowych, natomiast jest:
Art. 53. Wspólnik ma prawo żądać corocznie wypłacenia odsetek w wysokości 5 proc. od swojego udziału kapitałowego, nawet gdy spółka poniosła stratę.

co Tepis tłumaczy na:
Article 53. A partner shall have the right to demand every year the payment of interest in the amount of 5 per cent of his capital share, even if the partnership incurs a loss.

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dziękuję! b. trafna uwaga o 'staropolszczyźnie'.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4as a percentageMarek Daroszewski (MrMarDar)
3VAT calculated as a proportion of price (where price is assumed as 100%)
Agnieszka Gordon Ph.D.


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
VAT calculated as a proportion of price (where price is assumed as 100%)


Explanation:
cos takiego bardziej by oddawalo
zobacz link, gdzie ta metoda jest opisana



    Reference: http://www.metodyk.pl/index.php?option=com_content&task=view...
Agnieszka Gordon Ph.D.
Native speaker of: Native in PolishPolish

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
as a percentage


Explanation:
po tej linii i bez udziwnień bo wyjdzie niewiadomoco - bez staropolszczyzny

w starym kodeksie handlowym był np. zapis:
Art. 107. § 1. Wspólnik ma prawo żądać corocznie wypłacenia odsetek w wysokości cztery od sta od swego udziału, nawet gdy spółka poniosła straty.

w nowym kodeksie spółek handlowych, natomiast jest:
Art. 53. Wspólnik ma prawo żądać corocznie wypłacenia odsetek w wysokości 5 proc. od swojego udziału kapitałowego, nawet gdy spółka poniosła stratę.

co Tepis tłumaczy na:
Article 53. A partner shall have the right to demand every year the payment of interest in the amount of 5 per cent of his capital share, even if the partnership incurs a loss.



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 307
Grading comment
dziękuję! b. trafna uwaga o 'staropolszczyźnie'.