KudoZ home » Polish to English » Finance (general)

uprzywilejowany co do dywidendy

English translation: preferred shares/ preferred stock


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:uprzywilejowany co do dywidendy
English translation:preferred shares/ preferred stock
Entered by: skisteeps

19:58 Sep 13, 2007
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Polish term or phrase: uprzywilejowany co do dywidendy
KRS

Akcje są uprzywilejowane co do dywidendy
ZenonStyczyrz
preferred shares/ preferred stock
Explanation:
http://www.investorwords.com/3778/preferred_stock.html. przynajmnie tak to się nazywa w języku Wall Street i prywatnych korporacji.
Selected response from:

skisteeps
Canada
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1preferred shares/ preferred stock
skisteeps
4with preferential dividendPolangmar


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
with preferential dividend


Explanation:
http://tinyurl.com/2fl62g
http://tinyurl.com/2czywt

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 828

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
preferred shares/ preferred stock


Explanation:
http://www.investorwords.com/3778/preferred_stock.html. przynajmnie tak to się nazywa w języku Wall Street i prywatnych korporacji.

skisteeps
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 51
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: No, nie wiem. Wydaje mi się, że "preferred shares/stock" mogą też być uprzywilejowane co do głosów, a więc zaproponowany termin nie oddaje znaczenia oryginału: http://je.pl/1x5b , http://je.pl/4lca .:) // Hm... http://je.pl/q7sk :)
1 hr
  -> Preferred shares are are usually if not always non-voting shares. Hope this addresses your concerns.

agree  CalBoy: uprzywilijowany co do diwidendy placi dywidendy przed innymi , dokladnie jak preferred stock
1 day2 hrs
  -> Dzięki! Wystarczy iść na EDGAR i przejrzeć jakiekolwiek okresowe sprawozdanie finansowe, żeby wiedzieć o co chodzi.