KudoZ home » Polish to English » Food & Drink

rzodkiew vs rzodkiewka

English translation: poniżej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:rzodkiew vs rzodkiewka
English translation:poniżej
Entered by: sunny25

07:02 Nov 7, 2007
Polish to English translations [PRO]
Food & Drink / RECIPE
Polish term or phrase: rzodkiew vs rzodkiewka
zastanawiam sie tez czy słowo "zielona" jest potzebne tu: zielona surówka z rzodkiewki


PRZEPIS
zielona surówka z rzodkiewki

Ingredients:

350g rzodkwi białej (lub rzodkiewki)
1 mały por
3 olej roślinny
1 MAŁE JABŁKO
3 łyżki kukurydzy z puszki
Opcjonalnie
RODZYNKI
sunny25
poniżej
Explanation:
chodzi raczej o różnice między odmianami
ta odmiana, którą nazywamy rzodkwią biała nazywa się White Icicle lub po prostu Icicle

--------------------------------------------------
Note added at   8 min (2007-11-07 07:11:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Radish
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2poniżej
IwonaASzymaniak
5diakonxxxAnnaGalway
4 -2turnip vs raddish
Ewa Dabrowska


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
poniżej


Explanation:
chodzi raczej o różnice między odmianami
ta odmiana, którą nazywamy rzodkwią biała nazywa się White Icicle lub po prostu Icicle

--------------------------------------------------
Note added at   8 min (2007-11-07 07:11:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Radish

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: tak, to są wszystko odmiany rzodkwi (tak to się odmienia??) zwyczajnej (Raphanus sativus), o róznych nazwach handlowych
2 hrs
  -> dziękuję :)

agree  Agnieszka Gordon Ph.D.
5 hrs
  -> dziękuję :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
diakon


Explanation:
Propozycja


    Reference: http://www.geocities.com/.../7514/mugshots/diakon.jpg
xxxAnnaGalway
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  IwonaASzymaniak: ta pochodząca z Japonii odmiana rzodkwi nazywa daikon http://en.wikipedia.org/wiki/Daikon; nazwa japońska daikon istotnie się przyjęła w angielskim, używa się też nazwy Japanese/Chinese lub Oriental radish
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
turnip vs raddish


Explanation:
turnip (brassica rapa) nazywana też "swede" or "rutabaga"

Ewa Dabrowska
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  IwonaASzymaniak: to jest rzepa ;-(
1 hr

disagree  Agnieszka Gordon Ph.D.: dokladnie turnip to rzepa:)
2 hrs