KudoZ home » Polish to English » Geography

podział hydrograficzny

English translation: watershed map


08:05 Jun 17, 2005
Polish to English translations [PRO]
Geography / gospodarka wodna
Polish term or phrase: podział hydrograficzny
Podział hydrograficzny Polski.
PAS
English translation:watershed map
Explanation:
ew. catchment map

nie jestem ekspertem, ale mam wrażenie, że hydrographic w ang. zwykle dotyczy mórz i oceanów zob. definicja tu http://www.biosbcc.net/ocean/bio124project/maps.htm a nie dorzeczy

je¶li chodzi natomiast o podział hydrograficzny jak w rozumieniu tutaj http://www.imgw.pl/wl/internet/imgw/zastepcy/zasoby_wodne/po...
to chyba odpowiednikiem będzie watershed/catchment map (tysi±ce trafień w googlu)

HTH
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
OK Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4drainage system3am
3 +1watershed mapMarek Daroszewski (MrMarDar)
3hydrographic divisionMagda33
3Hydrographic division (of Poland)
DarekS


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podział hydrograficzny
Hydrographic division (of Poland)


Explanation:
Ewentualnie można w innym kontekście użyć Hydrographic Network jako śieć hydrograficzna.


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&as_qdr=all&q=%22Hydrograph...
DarekS
Native speaker of: Polish

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
podział hydrograficzny
hydrographic division


Explanation:
IMHO
hydrographic division

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-06-17 08:25:45 GMT)
--------------------------------------------------

np. http://www.ana.gov.br/ingles/Portais/07-water.html

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-06-17 08:28:01 GMT)
--------------------------------------------------

np. http://www.ana.gov.br/ingles/Portais/07-water.html

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2005-06-17 08:31:56 GMT)
--------------------------------------------------

tez jest w tym dokumencie:
http://oracle.am.lt/wfd/downloads\TN_12_Commission_and_EU_co...

Magda33
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Polish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
podział hydrograficzny
watershed map


Explanation:
ew. catchment map

nie jestem ekspertem, ale mam wrażenie, że hydrographic w ang. zwykle dotyczy mórz i oceanów zob. definicja tu http://www.biosbcc.net/ocean/bio124project/maps.htm a nie dorzeczy

je¶li chodzi natomiast o podział hydrograficzny jak w rozumieniu tutaj http://www.imgw.pl/wl/internet/imgw/zastepcy/zasoby_wodne/po...
to chyba odpowiednikiem będzie watershed/catchment map (tysi±ce trafień w googlu)

HTH

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 14
Grading comment
OK Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  grzes: watershed map albo division
6 hrs
  -> problem z tym, że wg googla to division to dział, departament... przynajmniej sam nie znalazłem wiarygodnego potwierdzenia, że jest inaczej

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podział hydrograficzny
drainage system


Explanation:
czyli sieć hydrygraficzna = streams or other waterways by which a region is drained. watershed to raczej "dział wodny" lub "zlewnia"

3am
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7