KudoZ home » Polish to English » Government / Politics

odpis na (PFRON)

English translation: contribution to


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:odpis na (np. PFRON)
English translation:contribution to
Entered by: Magda Dziadosz

18:18 May 19, 2003
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Government / Politics
Polish term or phrase: odpis na (PFRON)
z jakich korzystają Zakłady Pracy Chronionej

tłumaczenie nazwy PFRON już mam, chodzi mi o pojęcie 'odpisu na'
Maciej Andrzejczak
Poland
contribution to
Explanation:
contribution to..(PFRON)

jeśli ten odpis to jest po prostu wpłata, jakiej pracodawca musi obowiązkowo dokonać na rzecz PFRON za każdego pracownika, którego zatrudnia.
Z tego co wiem, nie jest to koszt uzyskania przychodu, więc nie wiem co masz na myśli pisząc, że zakład opieki chronionej z tego odpisu "korzysta"? Jeśli może tę wpłatę sobie wliczyć w koszty, to byłaby to "tax deductible contribution". Może chodzi o to, że korzysta z odpisów dokonywanyh przez inne firmy - a więc korzysta z "contributions"...

HTH
Magda
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
dzięki!
MA
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5contribution to
Magda Dziadosz
4 -1write-off lub writeoff for
Gregor


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
write-off lub writeoff for


Explanation:
longman bussines dctionary: when all or part of a value of an asset is reduced.
Czyli działa.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 09:18:04 (GMT)
--------------------------------------------------

a \"tax writeoff\" to chyba nie STRATA podatkowa....?

http://www.kiplinger.com/columns/ask/archive/2000/q0110.htm i inne

Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Magda Dziadosz: zupełnie nie działa, to jest umorzenie, strata, a nie odpis od podatku
2 hrs
  -> nieupełnie tak, bo write-off to odpisać coś od podatku, czyli płacą mniej, czyż nie; a że to strata to sie nie zgadzam :)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
contribution to


Explanation:
contribution to..(PFRON)

jeśli ten odpis to jest po prostu wpłata, jakiej pracodawca musi obowiązkowo dokonać na rzecz PFRON za każdego pracownika, którego zatrudnia.
Z tego co wiem, nie jest to koszt uzyskania przychodu, więc nie wiem co masz na myśli pisząc, że zakład opieki chronionej z tego odpisu "korzysta"? Jeśli może tę wpłatę sobie wliczyć w koszty, to byłaby to "tax deductible contribution". Może chodzi o to, że korzysta z odpisów dokonywanyh przez inne firmy - a więc korzysta z "contributions"...

HTH
Magda

Magda Dziadosz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 178
Grading comment
dzięki!
MA

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gregor: na pewno inne firmy mają obowiązek dokonania odpisu na PFRON, jeśli nie zatrudniają odpowiedniej liczby osób niepełnosprawnych. Zakłady pracy chronionej dostają kasę a nie najpierw dają do PFRON-u a później z niego coć otrzymuą...
11 hrs

neutral  Polangmar: "Contribution" to składka - pytanie jest konkretnie o odpis (w sensie księgowym)...
2902 days