KudoZ home » Polish to English » Government / Politics

ustawa prawo budżetowe

English translation: Budget Law (-Act)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ustawa prawo budżetowe
English translation:Budget Law (-Act)
Entered by: Andrzej Mierzejewski

19:12 Nov 6, 2003
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Government / Politics
Polish term or phrase: ustawa prawo budżetowe
dot. polskiego prawodawstwa
Andrzej Mierzejewski
Poland
the State Budget Law
Explanation:
często używane także: Budgetary Law (głównie w polskich publikacjach), Budget Law (różnie)

HTH
Magda

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 8 mins (2003-11-07 00:20:49 GMT)
--------------------------------------------------

PS
a propos Budget Law-Act : sprawdź tę szansę w googlu - 2 (dwa) linki, jeden polski, jeden węgierski.

Mogło być to tak: the Budget Law - Act dated on ..., ale zauważ, że tu musisz podać wszystko (datę, Dz.U, etc) i to oznacza raczej: prawo budżetowe, ustawa z dnia..

żyję z tym Budget Law już od ponad 10 lat...)

HTh
Magda
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
DZIĘKUJĘ JAK NIE WIEM CO!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1the State Budget Law
Magda Dziadosz
5 -2a statue on budgetary law/a budgetary law statue
Miroslawa Jodlowiec


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
ustawa prawo budżetowe
a statue on budgetary law/a budgetary law statue


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2003-11-06 19:44:14 GMT)
--------------------------------------------------

the SPA ordinance \"On adopting the DPRK law on land ... for the president at his statue
on Mansu ... and state budgetary expenditures amounted to 21,678,654,000 won or ...

www.kcna.co.jp/item/2002/200203/news03/27.htm

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2003-11-06 19:44:47 GMT)
--------------------------------------------------

According to the statue, the Supervising Authority is ruled by its President, who ... be
borne by the state budget in an amount specified in the Budgetary Law. ...

www1.oecd.org/puma/focus/compend/po.htm

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2003-11-06 20:02:48 GMT)
--------------------------------------------------

Budgetary/Budget law act as well

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Janina Nowrot
27 mins

disagree  lim0nka: dlaczego najpierw dajesz 'disagree' Magdzie, a potem przepisujesz jej odpowiedź? chyba coś tu nie gra
3 hrs

disagree  Agnieszka Hayward: zupełnie nie. a linki nic nie uzasadniają.
3 hrs

disagree  pidzej: interesująca statua, ale co ta rzeźba robi w okolicy ustawy?
1475 days

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ustawa prawo budżetowe
the State Budget Law


Explanation:
często używane także: Budgetary Law (głównie w polskich publikacjach), Budget Law (różnie)

HTH
Magda

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 8 mins (2003-11-07 00:20:49 GMT)
--------------------------------------------------

PS
a propos Budget Law-Act : sprawdź tę szansę w googlu - 2 (dwa) linki, jeden polski, jeden węgierski.

Mogło być to tak: the Budget Law - Act dated on ..., ale zauważ, że tu musisz podać wszystko (datę, Dz.U, etc) i to oznacza raczej: prawo budżetowe, ustawa z dnia..

żyję z tym Budget Law już od ponad 10 lat...)

HTh
Magda


    Reference: http://www.google.com/search?q=%22State+Budget+Law%22&hl=en&...
Magda Dziadosz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 178
Grading comment
DZIĘKUJĘ JAK NIE WIEM CO!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Miroslawa Jodlowiec: tylko gdzie ta ustawa? because the state budget law for fiscal yearxxx is a different thing than a statue or an act...
17 mins
  -> sorry, nie rozumiem ani Twojego komentarza, ani Twoich linków, które chyba jakoś przypadkowo wybrałaś, bo w żadnym nie ma nic co miałoby popierać Twoją propozycję

agree  lim0nka: też bym tak powiedziała
3 hrs

agree  Agnieszka Hayward: Budget Law moim zdaniem
3 hrs