KudoZ home » Polish to English » History

Babski Comber

English translation: broad party / shindig ; hen party;


22:49 Dec 3, 2004
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - History
Polish term or phrase: Babski Comber
znawcy zycia wiedza, o co chodzi. Ja chyba nie znam zycia - bo i po polsku nie bardzo to kojarzę
Problemem jest to, ze muszę jakos to cudo opisać
bartek
English translation:broad party / shindig ; hen party;
Explanation:
Nie wiem czy Ci to tlumaczenie ponizej wiele powie, jako ze to jezyk Slonski, ale pokrotce, 'babski comber' byl to rodzaj knajpianego przyjecia, (okreslaja to jako bal, ale bal w knajpie to raczej 'party', 'shindig',) w ktorym braly udzial same baby. Zamawialy muzykantow, laly wodke, z czasem i chlopy mogly sie na ta impreze zalapac.
Z miesem to raczej nie ma nic wspolnego.

Mozesz to rowniez przetlumaczyc jako 'Women's party / ball' czy co tam jeszcze, ale dla mojego ucha, 'broad' lepiej oddaje 'babe', niz 'woman'.
Moznaby tez 'hen party', choc niektorym moze sie to kojarzyc z 'hen night', wieczorem panienskim.


"Babski comber bol to downi bol na wtory rade szly wszystkie kobiyty i te mode i te dostone. Wszystkie przeblykaly sie w roztomajte lachy i z larmym szly lod chalupy do chalupy. Wiodla jich dostono, widziano w okolicy kobiyta z drzewianym zgrzeblym w rynce, wtoro klupala na drzwi i zaproszala na bol.Babski comber fajerowany bol w szynku w gospodzie a na tzw, zolu.Colki bol bol w rynkach kobiyt. Lone boly w tyn dziyn nojwazniejsze, chopy niy mialy tu nic do godanio. Kobiyty sztalowaly muzykantow, dobiyraly tance, loly i czynstowaly gorzolkom."
Selected response from:

Ensor
Grading comment
Dzięki. Już troche wiem, one rzeczywiscie piją! Często na umór. Ciekawy przypadek folklorystyczny :-))) Dzięki :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4broad party / shindig ; hen party;Ensor
3Girls'/Ladies' Saddle
Rafal Piotrowski


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Girls'/Ladies' Saddle


Explanation:
z dodatkiem, że to meat :-)

saddle - comber wg Kościuszki

Rafal Piotrowski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
broad party / shindig ; hen party;


Explanation:
Nie wiem czy Ci to tlumaczenie ponizej wiele powie, jako ze to jezyk Slonski, ale pokrotce, 'babski comber' byl to rodzaj knajpianego przyjecia, (okreslaja to jako bal, ale bal w knajpie to raczej 'party', 'shindig',) w ktorym braly udzial same baby. Zamawialy muzykantow, laly wodke, z czasem i chlopy mogly sie na ta impreze zalapac.
Z miesem to raczej nie ma nic wspolnego.

Mozesz to rowniez przetlumaczyc jako 'Women's party / ball' czy co tam jeszcze, ale dla mojego ucha, 'broad' lepiej oddaje 'babe', niz 'woman'.
Moznaby tez 'hen party', choc niektorym moze sie to kojarzyc z 'hen night', wieczorem panienskim.


"Babski comber bol to downi bol na wtory rade szly wszystkie kobiyty i te mode i te dostone. Wszystkie przeblykaly sie w roztomajte lachy i z larmym szly lod chalupy do chalupy. Wiodla jich dostono, widziano w okolicy kobiyta z drzewianym zgrzeblym w rynce, wtoro klupala na drzwi i zaproszala na bol.Babski comber fajerowany bol w szynku w gospodzie a na tzw, zolu.Colki bol bol w rynkach kobiyt. Lone boly w tyn dziyn nojwazniejsze, chopy niy mialy tu nic do godanio. Kobiyty sztalowaly muzykantow, dobiyraly tance, loly i czynstowaly gorzolkom."


    Reference: http://www.gornyslask.pl/beranie/zogowcyno.htm
Ensor
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42
Grading comment
Dzięki. Już troche wiem, one rzeczywiscie piją! Często na umór. Ciekawy przypadek folklorystyczny :-))) Dzięki :-)