KudoZ home » Polish to English » Human Resources

praca dorywcza

English translation: casual work


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:praca dorywcza
English translation:casual work
Entered by: Anna Bittner

22:22 Aug 7, 2004
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Human Resources
Polish term or phrase: praca dorywcza
Zabrania się zatrudniania kobiet karmiących przy następujących pracach: Prace pod ziemią, poniżej gruntu i na wysokości- prace we wszystkich kopalniach z wyjątkiem stanowisk kierowniczych (niewymagających przebywania pod ziemią), w służbie zdrowia, w ramach szkolenia zawodowego, pracy dorywczej.
pidzej
Poland
casual work
Explanation:
PWN-Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 15 mins (2004-08-08 13:38:02 GMT)
--------------------------------------------------

dla barteka cytat z PWN:

casual /\'kal/
I n (temporary worker) pracownik m sezonowy, pracownica f sezonowa; (occasional worker) pracując|y m, -a f dorywczo
7. [worker, labour] (temporary) sezonowy; (occasional) pracujący dorywczo
Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4casual work
Anna Bittner
4 +2odd jobs
PanPeter
4off-and-on work
bartek


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
odd jobs


Explanation:
albo temporary (random) jobs (employment); do wyboru. Rozumiem, ze praca dorywcza to taka od czasu do czasu, przewaznie przypadkowa, w romaitych okolicznosciach. Pewnie o to chodzi ustawodawcy.

PanPeter
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mmstasik
2 hrs

agree  MonikaSojka
1 day10 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
off-and-on work


Explanation:
b

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 179

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
casual work


Explanation:
PWN-Oxford

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 15 mins (2004-08-08 13:38:02 GMT)
--------------------------------------------------

dla barteka cytat z PWN:

casual /\'kal/
I n (temporary worker) pracownik m sezonowy, pracownica f sezonowa; (occasional worker) pracując|y m, -a f dorywczo
7. [worker, labour] (temporary) sezonowy; (occasional) pracujący dorywczo


Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lesny: US postal employees working on "as needed basis" are called casual employees; if you report to an employment agency every day hoping they need workers, this is called "day labor" (day workers or day laborers).
1 hr

agree  leff: casual = 2. hapening, active, etc. at irregular intervals; occasional (a casual worker) [Webster's]
1 hr

agree  maciejm: było
10 hrs

agree  *eva*: na pewno tak
18 hrs