KudoZ home » Polish to English » IT (Information Technology)

beaming desktop down

English translation: udostępnienie (wirtualnego) komputera poprzez sieć


12:40 May 1, 2008
Polish to English translations [PRO]
IT (Information Technology)
Polish term or phrase: beaming desktop down
I znowu bez kontekstu, po prostu wyrażenie "beaming desktop down"
Kornelia Longoria
United States
English translation:udostępnienie (wirtualnego) komputera poprzez sieć
Explanation:
Sądząc z opisów (np. tutaj: http://tinyurl.com/4dm2ta) polega to na udostępnieniu poprzez internet (za opłatą) zasobów składających się na komputer o dużej mocy, łącznie z oprogramowaniem, identyfikowany przez przydzielony adres IP. Odbywa się to za pomocą inteligentnej karty (np. SunRay firmy Sun) podłączanej do szerokopasmowej sieci, która to karta (przenośna, może być zabierana ze sobą gdziekolwiek) pełni rolę komputera, który jest "beamed down" czyli w pewnym sensie teleportowany.

--------------------------------------------------
Note added at 2 dni  4 godz. (2008-05-03 17:15:03 GMT)
--------------------------------------------------

... do dowolnego miejsca, gdzie znajduje się karta (IP).
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Przyznaję punkty za teleportację :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4udostępnienie (wirtualnego) komputera poprzez sieć
Jerzy Matwiejczuk
4przesyłanie obrazu z komputera do ...swiecand


Discussion entries: 4





  

Answers


1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przesyłanie obrazu z komputera do ...


Explanation:
zwykle takie określenia oznaczają przesyłanie czegoś a tutaj obrazu obszaru roboczego lub ekranu komputera (desktop) na jakieś inne urządzenie (jakie to jednak zależy od kontekstu). Beaming wskazuje na bezprzewodowy charakter transmisji a jeszcze bliżej np. na transmisję w podczerwieni ale chyba nie musi być użyte tak precyzyjnie. (Who knows Scotty's technology as in - Beam me down Scotty).

swiecand
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 days4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udostępnienie (wirtualnego) komputera poprzez sieć


Explanation:
Sądząc z opisów (np. tutaj: http://tinyurl.com/4dm2ta) polega to na udostępnieniu poprzez internet (za opłatą) zasobów składających się na komputer o dużej mocy, łącznie z oprogramowaniem, identyfikowany przez przydzielony adres IP. Odbywa się to za pomocą inteligentnej karty (np. SunRay firmy Sun) podłączanej do szerokopasmowej sieci, która to karta (przenośna, może być zabierana ze sobą gdziekolwiek) pełni rolę komputera, który jest "beamed down" czyli w pewnym sensie teleportowany.

--------------------------------------------------
Note added at 2 dni  4 godz. (2008-05-03 17:15:03 GMT)
--------------------------------------------------

... do dowolnego miejsca, gdzie znajduje się karta (IP).

Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 111
Grading comment
Przyznaję punkty za teleportację :)