KudoZ home » Polish to English » Journalism

reportaż problemowy

English translation: feature


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:reportaż problemowy
English translation:feature
Entered by: Piotr Rypalski

11:02 Jan 30, 2009
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Journalism
Polish term or phrase: reportaż problemowy
Jest swobodną, ale przemyślaną próbą indywidualnego ujęcia jakiegoś problemu, np. specyfiki środowiska internautów czy reklamy społecznej. Punktem wyjścia jest często pojedyncze zdarzenie osadzone w kontekście sytuacji życiowej konkretnego człowieka. W dalszej części autor obrazuje temat, wprowadzając i rozwijając wątki, poszukuje odpowiedzi na postawione pytania, uogólnia i snuje refleksje.

TIA!
P.
Piotr Rypalski
Poland
feature
Explanation:
Definicja przypomina po prostu "feature (article/programme)" - ale to oczywiście zależy od tego, jakie inne gatunki pojawiają się w Pana klasyfikacji (domyślam się, że jest jakaś klasyfikacja, bo to kolejne pytanie "z serii" :-))
Selected response from:

Agata Sadza
United Kingdom
Grading comment
Thx a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2feature
Agata Sadza
4documentary featureNatalia Kaluza
4feature story/articlelegato
3issue documentary/issue documentary featurezuraw_polska


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
feature


Explanation:
Definicja przypomina po prostu "feature (article/programme)" - ale to oczywiście zależy od tego, jakie inne gatunki pojawiają się w Pana klasyfikacji (domyślam się, że jest jakaś klasyfikacja, bo to kolejne pytanie "z serii" :-))

Agata Sadza
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thx a lot!
Notes to answerer
Asker: Tak zgadza się, tekst to w zasadzie lista gatunków dziennikarskich z krótkim omówieniem. Dziękuję za podpowiedź :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Simon Cygielski: może też być "documentary feature"
1 hr

agree  xxxKhrystene
1 day12 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
issue documentary/issue documentary feature


Explanation:
Social issue documentary

http://theenvelope.latimes.com/news/more/print/la-en-content...


    Reference: http://newyork.craigslist.org/mnh/tfr/990357938.htm
    Reference: http://newyork.craigslist.org/mnh/tfr/990357938.htm
zuraw_polska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
documentary feature


Explanation:
kategoria w nagrodach za programy

Natalia Kaluza
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
feature story/article


Explanation:
"Documentary" to to nie jest.

legato
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish