KudoZ home » Polish to English » Law: Contract(s)

jednostka podporządkowana

English translation: subordinated/controlled entity


16:15 Apr 4, 2007
Polish to English translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
Polish term or phrase: jednostka podporządkowana
w rozumeiniu ustawy o rachunkowosci (jed. zależna - subsidiary, a podporządkowana?)
dziękuję za pomoc
Beata
English translation:subordinated/controlled entity
Explanation:
choć z jedn. zależną to prawie synonimy
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
dziekuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1subordinated/controlled entity
Adam Lankamer
3propozycje poniżej
inmb


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
subordinated/controlled entity


Explanation:
choć z jedn. zależną to prawie synonimy

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1185
Grading comment
dziekuję bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irena Daniluk
16 hrs

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
propozycje poniżej


Explanation:
IMO

zależna = subsidiary
stowarzyszona = associated
(decyduje wielkość udziałów i sposób sprawowania kontroli). Czym jest "popdporządkowana" - trudno zgadnąć.
HTH


--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2007-04-04 17:07:58 GMT)
--------------------------------------------------

Może być też "wholy-owned s." przy 100% udziałach - również w linku.


    Reference: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%22subsidiaries%22+%2...
inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 242