KudoZ home » Polish to English » Law: Contract(s)

siedziba dłużnika

English translation: debtor's registered address or place of residence


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:siedziba dłużnika
English translation:debtor's registered address or place of residence
Entered by: AgaM25

09:35 Feb 14, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Polish term or phrase: siedziba dłużnika
debtor's premises/location? niestety nie jest podane kto jest dłużnikiem
W przypadku niedokonania spłaty w wyznaczonym terminie wierzyciel zleci wyegzekwowanie należnej kwoty kancelarii prawnej w kraju siedziby dłużnika
AgaM25
debtor's registered address or place of residence
Explanation:
Proponuję jeszcze taka wersję, gdyż nie wiemy kim jest dłużnik.
Selected response from:

inmb
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2debtor's registered address or place of residence
inmb
4debtor's (official/ statutory) seat
IwonaASzymaniak
4debtor's (registered) office
Maciek Drobka
4debtor's registered address
Adam Lankamer


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
debtor's registered address


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1185

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
debtor's (registered) office


Explanation:
Np. tak.

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2008-02-14 09:38:28 GMT)
--------------------------------------------------

Przykłady z internetu z 'registered office':
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="registered office at&bt...

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 222

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
debtor's (official/ statutory) seat


Explanation:
I trzecia propozycja.
See links below:
http://tinyurl.com/2c9fe7 (offcial seat)
http://tinyurl.com/ypgjwu (debtor's seat)
http://tinyurl.com/2fnhjf (debtor's seat)
http://tinyurl.com/28qj3y (more on offcial seat)


IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 43

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
debtor's registered address or place of residence


Explanation:
Proponuję jeszcze taka wersję, gdyż nie wiemy kim jest dłużnik.


    Reference: http://www.google.co.uk/search?hl=pl&q=%22debtor%27s+place+o...
inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 242
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sylwia Dziuba
51 mins
  -> dzięki!

neutral  Adam Lankamer: siedzibę mogą mieć zasadniczo tylko osoby prawne, więc place of residence wydaje się zbędne; w tekście mowa o siedzibie i tyle...osoby fizyczne nie mają siedziby
1 hr
  -> dłużnikiem mogą być też osoby fizyczne prowadzące działalność, a wtedy pozew wnosi się w miejscu ich zamieszkania

agree  Zofia Wislocka: debtor's (country of) residence; w dokumentach ang. spotykam residence jako domicyl i dla osob fiz. i dla firm :)
4 hrs
  -> dzięki!