KudoZ home » Polish to English » Law: Contract(s)

trwała rentowność

English translation: 1. sustainable profitability 2. long-term viability


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:trwała rentowność
English translation:1. sustainable profitability 2. long-term viability
Entered by: Polangmar

23:03 Apr 24, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Polish term or phrase: trwała rentowność
Z porozumienia wspólników:

4.Strony zgodnie stwierdzają, że do czasu rozwiązania (wypowiedzenia umowy spółki), zmiany warunków niniejszego porozumienia lub osiągnięcia *trwałej rentowności* przez Kancelarię, która będzie pozwalała na wypłatę Komplementariuszowi udziału w zysku w kwocie nie mniejszej niż X złotych (kwoty roczna), umowa zlecenie nie może być wypowiedziana.
Grzegorz Mysiński
Poland
sustainable/stable/permanent profitability
Explanation:
Coś z tego.
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dzięki, wybrałem ,,sustainable''
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sustainable/stable/permanent profitabilityPolangmar
5long-term viability
Vitals
4 -2long-term break-even point
Adam Lankamer


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sustainable/stable/permanent profitability


Explanation:
Coś z tego.

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 793
Grading comment
dzięki, wybrałem ,,sustainable''

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bubz: 'permanent profitability'
3 hrs
  -> Dziękuję.:)

agree  inmb: sustainable
7 hrs
  -> Dziękuję.:)

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
long-term break-even point


Explanation:
http://tinyurl.com/6qfb9d
nieco inne ujęcie tematu ;-)

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: W progu rentowności firma nie ponosi straty ani nie osiąga zysku, wynik finansowy wynosi 0. http://je.pl/6djn Przy trwałej rent. zysk nie może być 0 - zwłaszcza że jest mowa o wypłacie udziału w zysku. || A w warunkach bojowych?: http://je.pl/z8nm .;)
1 hr
  -> w długim okresie "break even point" ma raczej nieco inne znaczenie, ale nie będę Ci tego tłumaczyć ;-)

disagree  inmb: to nie jest trwała rentowność
7 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
long-term viability


Language variant: long-term viability

Explanation:
The EU laws give it this name:

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=pl&lng1=pl,...

(or, if the link above doesn;t work, see:)

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?val=419526:cs&lang=pl&lis...


Vitals
Lithuania
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in category: 8