KudoZ home » Polish to English » Law: Contract(s)

now for then

English translation: niniejszym ... aby w stosownym (określonym) czasie


07:33 Jul 2, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Polish term or phrase: now for then
The company herewith authorises XY, *now for then*, to have the objects removed at the expense of the company, irrespective of places where such objects are to be found.

ustalenia w umowie dot. postępowania po rozwiązaniu umowy

dziękuję za pomoc
Amela
English translation:niniejszym ... aby w stosownym (określonym) czasie
Explanation:
upoważnia niniejszym (czyli teraz - "now") do wykonania określonych czynności w przyszłości - w określonym / stosownym czasie / momencie

HTH
Selected response from:

inmb
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1niniejszym ... aby w stosownym (określonym) czasie
inmb
4 +1teraz z mocą wówczas
Adam Lankamer
4na ten czas
Robert Ćwik
3od teraz do terminu określonego w umowie
Andrzej Mierzejewski


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
od teraz do terminu określonego w umowie


Explanation:
inne możliwości: now = termin wejścia tej umowy w życie; termin podpisania umowy,
then = termin wygaśnięcia tej umowy; termin określony w innej umowie.
IMO - dokładnego znaczenia szukaj w treści umowy albo pytaj klienta.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 60

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
teraz z mocą wówczas


Explanation:
łacińskie nunc pro tunc

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2008-07-02 08:15:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/6a3jdf
wyjaśnienie istoty terminu

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clairee
13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niniejszym ... aby w stosownym (określonym) czasie


Explanation:
upoważnia niniejszym (czyli teraz - "now") do wykonania określonych czynności w przyszłości - w określonym / stosownym czasie / momencie

HTH

inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 242
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  clairee
12 hrs
  -> dzięki!

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
na ten czas


Explanation:
Znaczy, na czas obowiązywania umowy.

Robert Ćwik
Specializes in field
Native speaker of: Polish