ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law: Contract(s)

umowa o pracę tymczasową na czas określony

English translation: temporary fixed-term employment contract/agreement

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:umowa o pracę tymczasową na czas określony
English translation:temporary fixed-term employment contract/agreement
Entered by: Tomasz Grząślewicz

07:29 Aug 23, 2011
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Stanowisko
Polish term or phrase: umowa o pracę tymczasową na czas określony
Umowa ma obowiązywać przez okres jednego miesiąca. W treści jest zarówno mowa o tym, że pracownik jest zatrudnoiony "wyłącznie w celu wykonania pracy tymczasowej", jak i że "Umowa zostaje zawarta na czas określony".

Mam wątpliwości co do pełnego brzmienia terminu - jak rozumiem, "umowa na czas określony" (fixed-term contract) jest jedną z form zatrudnienia stosowanych w przypadku pracy tymczasowej (temporary employment). "Temporary Employment Contract/Agreement" będzie w tym wypadku wystarczające, czy należy jeszcze dodać "fixed term/specified period/etc."

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Tomasz Grząślewicz
Poland
fixed-term employment contract/agreement
Explanation:
Tak to widzę.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days1 hr (2011-08-26 09:26:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bardzo dziękuję!
Selected response from:

KeyCheck
United Kingdom
Grading comment
Dzięki :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3fixed-term employment contract/agreement
KeyCheck
3 -1contract for the completion of a particular task
polskiexpert


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
contract for the completion of a particular task


Explanation:
może tak

Example sentence(s):
  • Contract clause stating a fixed-term contract is for a particular task (contract clause)

    Reference: http://www.xperthr.co.uk/article/27340/fixed-term-employees-...
polskiexpert
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: contract for the completion of a particular task - umowa o dzieło
2 days13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
fixed-term employment contract/agreement


Explanation:
Tak to widzę.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days1 hr (2011-08-26 09:26:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bardzo dziękuję!


    Reference: http://www.simply-docs.co.uk/Document.aspx?documentID=1278
KeyCheck
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki :)
Notes to answerer
Asker: Siłą kompromisu doszliśmy do "temporary fixed-term employment contract/agreement". Dziękuję bardzo :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adrian Liszewski: może jeszcze dodać "temporary"?
33 mins
  -> Dzięki. Też się nad tym zastanawiałam, ale skoro jest na czas określony, to czy naprawdę trzeba powtórzyć, że tymczasowy? Uznałam, że chyba nie...

agree  Aleksandra Fiddler: zdecydowanie dodać "temporary" bo oznacza to raczej status pracownika tzn. nie jest pracownikiem etatowym
17 hrs

agree  Polangmar
2 days12 hrs