KudoZ home » Polish to English » Law: Patents, Trademarks, Copyright

uprawnieni

English translation: rightholders


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:uprawnieni
English translation:rightholders
Entered by: allp

02:11 Feb 21, 2008
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Law: Patents, Trademarks, Copyright / intellectual property rights
Polish term or phrase: uprawnieni
Mowa o prawach własności intelektualnej:

Regulacje pozwalają na utrzymanie równowagi pomiędzy interesami *uprawnionych* oraz prawami użytkowników, ale wywołują również kontrowersje, czego przykładem może być sprawa patentów na programy komputerowe

ci uprawnieni to są właściciele praw, nie jestem pewna, czy można tu użyć owners albo beneficiaries?
allp
Poland
rightholders
Explanation:
uprawniony to rightholder (przynajmniej w terminologii unijnej) - nie musi być właścicielem
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rightholdersMarek Daroszewski (MrMarDar)
4right(s) ownersPolangmar
3rightful owner(ship)
Edyta Sawin


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
right(s) owners


Explanation:
http://tinyurl.com/2zkera
http://tinyurl.com/yt9n3q

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 108

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rightholders


Explanation:
uprawniony to rightholder (przynajmniej w terminologii unijnej) - nie musi być właścicielem

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  smok
6 hrs
  -> dzięki

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rightful owner(ship)


Explanation:
http://www.zetetics.com/mac/libdebates/ch6intpr.html

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-02-21 13:43:34 GMT)
--------------------------------------------------

copyright holders

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish