KudoZ home » Polish to English » Law: Taxation & Customs

mały podatnik

English translation: small taxable person / small taxpayer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:mały podatnik
English translation:small taxable person / small taxpayer
Entered by: msokolowska

12:18 Feb 24, 2009
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs / rozporządzenie
Polish term or phrase: mały podatnik
"W fakturach wystawianych przez małych podatników, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy:
1)w miejsce oznaczenia "FAKTURA VAT" stosuje się oznaczenie "FAKTURA VAT-MP";
2)dodatkowo zawiera się termin płatności należności określonej w fakturze."

czy można napisać po prostu small czy też jest jakieś inne określenie - może minor?
Anna Sankiewicz
Poland
small taxable person
Explanation:
Taki ekwiwalent występuje w Beckowskim tłumaczeniu ustawy vatowskiej p. Elżbiety Puławskiej (wyd. 2006) i ja tak najczęściej stosuję w tekstach dla polskich klientów.

Ew. może być small taxpayer, jeśli tekst nie jest dla specjalisty.
Selected response from:

msokolowska
Poland
Grading comment
dziękuję tak myslałam, ale pewności nigdy za wiele
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5small taxpayers
Peter Nicholson
4small taxable personmsokolowska
4smaller taxpayers
Stuart Dowell


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
smaller taxpayers


Explanation:
hth

Stuart Dowell
Poland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
small taxpayers


Explanation:
hth

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2009-02-24 12:27:27 GMT)
--------------------------------------------------

was meant to be 'small taxpayer'

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2009-02-24 12:31:43 GMT)
--------------------------------------------------

In the Beck translation it is 'small taxable person'.

Peter Nicholson
Poland
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
small taxable person


Explanation:
Taki ekwiwalent występuje w Beckowskim tłumaczeniu ustawy vatowskiej p. Elżbiety Puławskiej (wyd. 2006) i ja tak najczęściej stosuję w tekstach dla polskich klientów.

Ew. może być small taxpayer, jeśli tekst nie jest dla specjalisty.

Example sentence(s):
  • Art. 21 ustawy o VAT: A small taxable person may select the accounting method...
msokolowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję tak myslałam, ale pewności nigdy za wiele