ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law (general)

referendarz sądowy

English translation: court referendary

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:referendarz sądowy
English translation:court referendary
Entered by: kfiatek

20:45 May 14, 2006
Polish to English translations [PRO]
Law (general)
Polish term or phrase: referendarz sądowy
wiem, ze "referendarz" juz bylo, ale jakos nie bardzo mi pasuje

w tym kontekscie chodzi o postanowienie sądu rejonowego
w skladzie: referendarz sądowy XXX
kfiatek
court referendary
Explanation:
...aby odróżnić od innych stanowisk w sądzie - jest to nowowprowadzona nomenklatura urzędnicza.
Referendarz sądowy – urzędnik sądowy posiadający w zakresie powierzonych czynności kompetencje sądu, wykonujący zadania z zakresu ochrony prawnej.
W guglu niewiele trafień, więcej pod "referendaries", ale wydaje mi sie słusznym wprowadzenie tego nowego terminu
Selected response from:

Elzbieta Pulawska
Grading comment
dziękuję, też mi się wydaje, że należy takitermin przyjąć, gdyż inne nie oddaja charakteru uprawnień referendarza sądowego
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2(court) clerk
bartek
4 +1court referendary
Elzbieta Pulawska
3Court Recorder/Court Stenographer
Caryl Swift
1court official
FishX


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
court official


Explanation:
co on robi w tym sądzie?

FishX
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 155

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
(court) clerk


Explanation:
jak w jednej z odpowiedzi podaje P. - niska szarża urzędnicza i nie ma się co rozczulać. Referendary - moze być niezrozumiale
reference:
http://www.proz.com/kudoz/139327

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1263

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bajbus
1 min

agree  Tomek Wiazowski: Z tym się mogę zgodzić. W Anglii są też Justices' Clerks.
1652 days

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Court Recorder/Court Stenographer


Explanation:
"Recorder' is possibly more Br. Eng. and 'Stenographer' more Am. Eng. From 'referować' . . . :-)

Caryl Swift
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 129

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
court referendary


Explanation:
...aby odróżnić od innych stanowisk w sądzie - jest to nowowprowadzona nomenklatura urzędnicza.
Referendarz sądowy – urzędnik sądowy posiadający w zakresie powierzonych czynności kompetencje sądu, wykonujący zadania z zakresu ochrony prawnej.
W guglu niewiele trafień, więcej pod "referendaries", ale wydaje mi sie słusznym wprowadzenie tego nowego terminu

Elzbieta Pulawska
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 52
Grading comment
dziękuję, też mi się wydaje, że należy takitermin przyjąć, gdyż inne nie oddaja charakteru uprawnień referendarza sądowego

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Caryl Swift: If the person is responsible for the presentation of the case to the Court - www.springerlink.com/index/H36AHMMEB051V2X3.pdf
7 hrs