KudoZ home » Polish to English » Law (general)

samowola budowlana

English translation: land use violation/unpermitted buildings


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:samowola budowlana
English translation:land use violation/unpermitted buildings
Entered by: torent

05:44 Sep 8, 2006
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general) / construction law
Polish term or phrase: samowola budowlana
Termin z decyzji inspecktora nadzoru budowlanego
torent
land use violation/unpermitted buildings
Explanation:
słownik budownictwa Tomlika

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-08 08:23:54 GMT)
--------------------------------------------------

samowola budowlana to nie tylko postawienie budynku
ostanio chciałam kupić mieszkanie na poddaszu, ale nie mogłam, bo okazało się, że to "samowola budowlana" właśnie; pan zrobił śliczne mieszkanie, ale zapomniał o pozwoleniach, zgodzie sąsiadów itp....
Selected response from:

makawa
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5unlawful building workfreemason
3 +2land use violation/unpermitted buildingsmakawa
4construction without a (building) permit
Icing
3building lawlessness
Adam Lankamer


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
building lawlessness


Explanation:
nie za dużo linków na potwierdzenie, ale zawsze :-(
http://tinyurl.com/zzhrb

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1511
Notes to answerer
Asker: DZięki za pomoc. Linków rzeczywiście mało linków


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
construction without a (building) permit


Explanation:
Wydaje mi się, że zwrot "samowola budowlana" tyczy się tylko bezprawnego stawiania budynków/obiektów, w szerokim tego słowa znaczeniu.



http://www.dos.state.ny.us/code/pdf/TBworkwopermit.htm


    Reference: http://www.oaklandnet.com/government/ceda/revised/build_ser/...
    Reference: http://www.google.com/search?hs=RJE&hl=en&lr=&client=firefox...
Icing
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
land use violation/unpermitted buildings


Explanation:
słownik budownictwa Tomlika

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-09-08 08:23:54 GMT)
--------------------------------------------------

samowola budowlana to nie tylko postawienie budynku
ostanio chciałam kupić mieszkanie na poddaszu, ale nie mogłam, bo okazało się, że to "samowola budowlana" właśnie; pan zrobił śliczne mieszkanie, ale zapomniał o pozwoleniach, zgodzie sąsiadów itp....

makawa
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 211
Notes to answerer
Asker: DZiękuję, wydaje mi się to jako najlepiej oddające ten termin


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: na 100 % :-))))))
1 hr

agree  Marta Karpińska
2 hrs

1534 days   confidence: Answerer confidence 5/5
unlawful building work


Explanation:
wszystkie proponowane tutaj odpowiedniki to sztuczne twory wymyslone przez polskich tlumaczy. z jednym wyjatkiem - construction without a permit. tylko ze dotyczy ono bardziej firm niz osob prywatnych. a przeciez w polsce termin ten jest bardziej ogolny i utarlo sie nim okreslac takze np. postawienie garazu bez powiadomienia o tym odpowiednich wladz. poza tym funkcjonuje on takze powszechnie w jezyku potocznym podobnie jak proponowany przeze mnie angielski odpowiednik

--------------------------------------------------
Note added at 1534 days (2010-11-20 15:58:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

i zapomnialem dodac ze wszelkie przybudowki (ang. extension), adaptacje strychow(ang. loft conversion) itp. bez pozwolenia tez sa rozumiane pod tym pojeciem


    Reference: http://www.bsa.qld.gov.au/SiteCollectionDocuments/Generic/Fa...
    Reference: http://www.newsshopper.co.uk/news/bexley/8362644.BEXLEY__Unl...
freemason
Native speaker of: Native in PolishPolish