ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law (general)

pozew zasługuje na uwzględnienie

English translation: petion request deserves being granted

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:pozew zasługuje na uwzględnienie
English translation:petion request deserves being granted
Entered by: Kathy O

00:20 Oct 7, 2007
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: pozew zasługuje na uwzględnienie
W tej sytuacji pozew zasługuje na uwzględnienie.

z pozwu o alimenty
Kathy O
Canada
petion request deserves being granted
Explanation:
Proponuję tak pogodzić szanownych kolegów.
Selected response from:

Izydor --
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1action should be granted
Tomasz Poplawski
3 +1petition deserves consideration
skisteeps
3petion request deserves being grantedIzydor --


Discussion entries: 3





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
action should be granted


Explanation:
http://tinyurl.com/3asm3v
ew. petition, bo chyba o "child suppoprt" i "maintenance" składa się właśnie "petition"

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-10-07 04:55:42 GMT)
--------------------------------------------------

skisteps ma zupełnie inny pomysł na znaczenie - mi się wydawało, że to zdanie kończy uzasadnienie pozwu o alimenty, jest swoistym podsumowaniem; nie wiem, czy sytuacja opisana przez skisteps w ogóle może mieć miejsce w przypadku pozwu o alimenty - czy może być jakieś postępowanie wstępne przed dopuszczeniem? Kathy, pomóż to wyjaśnić

Tomasz Poplawski
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 152

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Mysiński
6 hrs

neutral  skisteeps: Wygląda na to, że moja dociekliwość była uzasadniona.
13 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
petition deserves consideration


Explanation:
Chyba chodzi o rozpatrzenie właściwości/ważności pozwu przed dopuszczeniem go na wokandę (przynajmniej ja tak to rozumiem).

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-10-07 18:01:56 GMT)
--------------------------------------------------

A zwrot "pozew zasługuje na uwzględnienie" jest moim zdaniem niejako zamykającym ozdobnikiem kończącym tyradę argumentów adwokata dowodzących słuszności, czy jak to ujmują prawnicy, zasadności tego powództwa.

skisteeps
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 102
Notes to answerer
Asker: przepraszam, ale przez pomylke nacisnelam "Izydor"


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
1 day12 hrs
  -> Dziękuję!

5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
petion request deserves being granted


Explanation:
Proponuję tak pogodzić szanownych kolegów.

Izydor --
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63