KudoZ home » Polish to English » Law (general)

ten, przeciwko komu przysługuje roszczenie

English translation: party against whom claim is asserted / might be made


09:19 Oct 30, 2007
Polish to English translations [PRO]
Law (general) / Polish Civil Code
Polish term or phrase: ten, przeciwko komu przysługuje roszczenie
Po upływie terminu przedawnienia ten, przeciwko komu przysługuje roszczenie, może uchylić się od jego zaspokojenia, chyba że zrzeka się korzystania z zarzutu przedawnienia. Jednakże zrzeczenie się zarzutu przedawnienia przed upływem terminu jest nieważne.

a tak baj de łej, czy ktoś moze wie, gdzie znajdę chociaż fragmenty Polskiego Kodeksu Cywilnego w wersji angielskiej
majkelos23
English translation:party against whom claim is asserted / might be made
Explanation:
lub party against whom prospective claim might be made
lub party endangered by a prospective claim

zob. też
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="prospective claim"&b...

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="party endangered by"...

a w ogóle poszedłbym w kierunku

"debtor"

lub też

"prospective debtor against whom claim may be made"

HTH
Selected response from:

inmb
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3a person who is subject to a claim [has the right...]
skisteeps
2 +1debtor
Stanislaw Czech, MCIL
3party against whom claim is asserted / might be made
inmb


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
party against whom claim is asserted / might be made


Explanation:
lub party against whom prospective claim might be made
lub party endangered by a prospective claim

zob. też
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="prospective claim"&b...

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="party endangered by"...

a w ogóle poszedłbym w kierunku

"debtor"

lub też

"prospective debtor against whom claim may be made"

HTH


    Reference: http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%22against+whom+a+cla...
inmb
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 462

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
debtor


Explanation:
wydaje mi się, że taką osobę możemy nazwać dłużnikiem (nawet jeżeli zobowiązanie nie jest jeszcze albo nie jest już wykonalne) ale może ktoś wymyśli coś lepszego.

Pozdrawiam
Staszek

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-30 10:52:19 GMT)
--------------------------------------------------

Chociaz właśnie przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - również krótki:

(potential) claymee

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=claimee law&btnG=Sear...

Jak widać z załączonego linku funkcjonuje w prawniczym angielskim

miłego dnia

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: absolutnie się zgadzam, że najlepiej właśnie tak rozwiązać tę zawiłość, chociaż być może trzeba to oddać w sposób równie zakręcony jak w polskim k.c.
9 mins
  -> Dziękiuję bardzo, właśnie dlatego, że tez sie tak obawiam dałem tak mały stopień pewności

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a person who is subject to a claim [has the right...]


Explanation:
Tak bym to ujął w prawniczym żargonie

skisteeps
Canada
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 102