KudoZ home » Polish to English » Law (general)

zameldowanie

English translation: residence


10:34 Apr 1, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: zameldowanie
Czy "zameldowanie" to registration skoro register=zameldowac?
Dziękuję.
xxxroninhoodi
English translation:residence
Explanation:
Np. stałe, czasowe.

--------------------------------------------------
Note added at   4 min (2008-04-01 10:39:37 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście, jeżeli chodzi o miejsce zamieszkania.
Selected response from:

Magdalena Wysmyk
Poland
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6registered (permanent/temporary) residence
Iza Szczypka
5 +1residence (permanent, temporary)
Danuta Ruranska
5residence registration
Transcendencja
5registration
Monika Kasińska
4permanent domicile
whole grain
4residence
Magdalena Wysmyk


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
residence


Explanation:
Np. stałe, czasowe.

--------------------------------------------------
Note added at   4 min (2008-04-01 10:39:37 GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście, jeżeli chodzi o miejsce zamieszkania.

Magdalena Wysmyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dziękuję :)

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
registered (permanent/temporary) residence


Explanation:
Tak to załatwiam.

Iza Szczypka
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TLUMACZ77
5 mins
  -> :)

agree  Zofia Wislocka
1 hr
  -> :)

agree  xxxK S: nie musi być registered na początku. W Anglii funkcjonuje po prostu temporary/permanent residence
3 hrs
  -> Dzięki. :) W UK tak, ale przy tłumaczeniu polskich realiów warto odróżnić miejsce zamieszkania od zameldowania.

agree  bajbus
9 hrs
  -> :)

agree  bartek: ło jesu
13 days
  -> :)

agree  Wojciech Sztukowski: Nieważne, co funkcjonuje w Anglii. Opisujemy polską rzeczywistość.
807 days
  -> Ano właśnie. :)

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
residence (permanent, temporary)


Explanation:
tak to spotykam w angielskich dokumentach

Danuta Ruranska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sylwia Dziuba
45 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
permanent domicile


Explanation:
tak jak w wyrażeniu "permanently domiciled in..."

whole grain
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 257

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Iza Szczypka: Nie mam nic przeciwko domicile, całkiem zgrabnie, ale razem z permanent to już dla mnie pleonazm, bez wzgledu na liczbę gugli.
43 mins

neutral  xxxK S: jak domicile to zwykle permanent!!! masło maślane
1 hr

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
registration


Explanation:
wg słownika "polsko-angielskiego terminologii prawniczej" E. i J. Małkiewicz

Monika Kasińska
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish

2703 days   confidence: Answerer confidence 5/5
residence registration


Explanation:
Myślę, że sam termin "registration" jest mało precyzyjny, ponieważ może mieć również inne znaczenie, a skoro mówimy o "car registration" to analogicznie można również mieć "residence registration"

Transcendencja
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish