ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law (general)

teoria organu

English translation: theory of organs

Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs
(or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.
18:16 Nov 25, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Call for tenders
Polish term or phrase: teoria organu
XXXX jako spółka prawa podlegająca prawu włoskiemu nie była uprawniona do udzielania dalszych pełnomocnictw i w związku z tym w działaniach podejmowanych w imieniu i na rzecz YYYYYYY musiała działać sama, tj. zgodnie z ***teorią organu*** mogła działać jedynie przez osoby wchodzące w skład jej organu.

[YYYYY jest spolka polska]

dzieki
Paola
Paola Dentifrigi
Italy
Local time: 01:12
English translation:theory of organs
Explanation:
chodzi o samo tlumaczenie zwrotu?

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-26 00:25:38 GMT)
--------------------------------------------------

teoria organu polega na tym, ze osoba prawna urzeczywistnia swoja wole poprzez piastunow (osoby fizyczne wchodzace w sklad organu).
Dzialanie piastuna nie zawsze bedzie dzialaniem organu.
Bedzie nim tylko wtedy, kiedy piastun bedzie dzialal na podstawie i w granicach przyslugujacych mu kompetencji; kiedy bedzie dzialal zgodnie z obowiazujaca procedura (np. uzyskanie zgody pozostalych piastunow), oraz gdy oznajmi, ze dziala jako organ osoby prawnej.
kompetencje organu wywodzone sa ze statutu (albo z ustawy, zaleznie od rodzaju organu).

tutaj problem sprowadza sie do konfliktu organ osoby prawnej a jej przedstawiciel; przedstawiciela dotyczy tzw. teoria przedstawicielstwa.
jak pisalem wczesniej kompetencje organu wywodzone sa ze statutu badz ustawy,przedstawiciela zas z pelnomocnictwa.
wola piastuna jest wola organu czyli wola osoby prawnej.
wola przedstawiciela jest wola przedstawiciela, ale jest skuteczna w imieniu i na rzecz osoby prawnej.
tutaj jest wlasnie pies pogrzebany. XXX nie byla uprawniona do udzielania dalszych pelnomocnictw i zgodnie z teoria organu miala obowiazek dzialac poprzez wlasny organ tj. wlasnych piastunow wchodzacych w sklad organu(albo jednego, jezeli byl tylko jeden).
organ jest zwiazany strukturalnie z osoba prawna, przedstawiciel nie jest.
osoba prawna nie moze dzialac bez organu, ale ustawienie przedstawiciela jest dobrowolne i nie jest konieczne.



--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-11-26 13:16:41 GMT)
--------------------------------------------------

'teoria organu' to koncept prawny, moze nie tak rewolucyjny jak 'teoria ewolucji' czy 'teoria wzglednosci', ale jednak bardzo istotny.

http://216.239.59.132/search?q=cache:9284mlYZ6XAJ:www.czasop...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-26 19:20:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://books.google.co.uk/books?id=EKoPfh4UuPAC&pg=RA1-PT312...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-26 19:22:19 GMT)
--------------------------------------------------

mozna odniesc wrazenie, ze 'theory of organs' jest wytworem case law, ale tak naprawde jest to wytwor 'civil law'; chyba niemiecki...
Selected response from:

pocominick
Grading comment
Dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2theory of organspocominick


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
theory of organs


Explanation:
chodzi o samo tlumaczenie zwrotu?

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-26 00:25:38 GMT)
--------------------------------------------------

teoria organu polega na tym, ze osoba prawna urzeczywistnia swoja wole poprzez piastunow (osoby fizyczne wchodzace w sklad organu).
Dzialanie piastuna nie zawsze bedzie dzialaniem organu.
Bedzie nim tylko wtedy, kiedy piastun bedzie dzialal na podstawie i w granicach przyslugujacych mu kompetencji; kiedy bedzie dzialal zgodnie z obowiazujaca procedura (np. uzyskanie zgody pozostalych piastunow), oraz gdy oznajmi, ze dziala jako organ osoby prawnej.
kompetencje organu wywodzone sa ze statutu (albo z ustawy, zaleznie od rodzaju organu).

tutaj problem sprowadza sie do konfliktu organ osoby prawnej a jej przedstawiciel; przedstawiciela dotyczy tzw. teoria przedstawicielstwa.
jak pisalem wczesniej kompetencje organu wywodzone sa ze statutu badz ustawy,przedstawiciela zas z pelnomocnictwa.
wola piastuna jest wola organu czyli wola osoby prawnej.
wola przedstawiciela jest wola przedstawiciela, ale jest skuteczna w imieniu i na rzecz osoby prawnej.
tutaj jest wlasnie pies pogrzebany. XXX nie byla uprawniona do udzielania dalszych pelnomocnictw i zgodnie z teoria organu miala obowiazek dzialac poprzez wlasny organ tj. wlasnych piastunow wchodzacych w sklad organu(albo jednego, jezeli byl tylko jeden).
organ jest zwiazany strukturalnie z osoba prawna, przedstawiciel nie jest.
osoba prawna nie moze dzialac bez organu, ale ustawienie przedstawiciela jest dobrowolne i nie jest konieczne.



--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2008-11-26 13:16:41 GMT)
--------------------------------------------------

'teoria organu' to koncept prawny, moze nie tak rewolucyjny jak 'teoria ewolucji' czy 'teoria wzglednosci', ale jednak bardzo istotny.

http://216.239.59.132/search?q=cache:9284mlYZ6XAJ:www.czasop...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-26 19:20:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://books.google.co.uk/books?id=EKoPfh4UuPAC&pg=RA1-PT312...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-11-26 19:22:19 GMT)
--------------------------------------------------

mozna odniesc wrazenie, ze 'theory of organs' jest wytworem case law, ale tak naprawde jest to wytwor 'civil law'; chyba niemiecki...

pocominick
Specializes in field
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dzieki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Zgadzam się z interpretację (nie wiem, dlaczego wcześniej nie przeguglowałem) - ale na pewno "organs"? Nie "(governing) bodies"?
1 day45 mins
  -> dzieki:) zaraz zamieszcze ciekawy link

agree  inmb: masz rację, jakkolwiek dziwnie to brzmi, jednak występuje gdzieś pomiedzy medycyną a innymi dziedzinami, ale na pierwszej stronie jest już wystąpienie kanadyjskie "na temat" http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="theory of organs" + ...
1 day1 hr
  -> dzieki:) to fakt, organow w internecie dostatek:)
Login to enter a peer comment (or grade)




Return to KudoZ list


KudoZ™ translation help
The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.



See also: