ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law (general)

legalizacja tachografu

English translation: tachograph certification

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:legalizacja tachografu
English translation:tachograph certification
Entered by: Polangmar

22:11 Dec 17, 2008
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / work regulations
Polish term or phrase: legalizacja tachografu
Regulamin pracy firmy transportowej. Element wyposażenia stanowiska pracy/kierowcy = legalizacja tachografu.
W moim mniemaniu tlumaczenie tego wg polskich zakladow motoryzacyjnych jako 'legalization of tachographs' jest niezbyt trafione.
Jakies alternatywy? Checking, approval, itp.?
Sepinroth
United Kingdom
tachograph certification/attestation, certification/attestation of tachograph
Explanation:
http://tinyurl.com/449ghd
http://tinyurl.com/3evoqt

http://tinyurl.com/4th76w
http://tinyurl.com/468feg
http://tinyurl.com/3zqnru

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2008-12-17 22:40:44 GMT)
--------------------------------------------------

Z "the":
- certification of the tachograph

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2008-12-17 22:49:40 GMT)
--------------------------------------------------

"Approval" też występuje, ale głównie jako zatwierdzenie typu tachografu: http://je.pl/c08o .
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tachograph recalibration
Magda Dziadosz
4tachograph certification/attestation, certification/attestation of tachographPolangmar


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tachograph certification/attestation, certification/attestation of tachograph


Explanation:
http://tinyurl.com/449ghd
http://tinyurl.com/3evoqt

http://tinyurl.com/4th76w
http://tinyurl.com/468feg
http://tinyurl.com/3zqnru

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2008-12-17 22:40:44 GMT)
--------------------------------------------------

Z "the":
- certification of the tachograph

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2008-12-17 22:49:40 GMT)
--------------------------------------------------

"Approval" też występuje, ale głównie jako zatwierdzenie typu tachografu: http://je.pl/c08o .

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1629
Grading comment
thank you

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tachograph recalibration


Explanation:
ani checking, ani approval. Tu chodzi o legalizację w znaczeniu metrologicznym (http://pl.wikipedia.org/wiki/Legalizacja_(metrologia))
= calibration (a następnie w ustalonych okresach recalibration).

http://www.dvtani.gov.uk/compliance/tachographsfaqs.asp#65


    Reference: http://www.novadata.co.uk/news/663.htm
Magda Dziadosz
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 86

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Moim zdaniem chodzi tu o przepisy prawne, a nie metrologię: Egzaminy Państwowe "Do kiedy ważna jest legalizacja tachografu, jeżeli na naklejce w tachografie widnieje data sprawdzenia tachografu 20.04.2004 r:" http://je.pl/1rgy , http://je.pl/cjos .
1 day16 mins
  -> dokładnie: przepisy ustalają jak często i przez kogo tachografy, wagi itp urządzenia mają być sprawdzane pod względem dokładności pomiaru. I to jest właśnie legalizacja. Certyfikaty i atesty to osobna sprawa, dot. modeli i typów, a nie pojedyn. urządzeń