KudoZ home » Polish to English » Law (general)

prowspólnotowa wykładnia prawa

English translation: pro-EU interpretation of law


19:00 Feb 18, 2009
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: prowspólnotowa wykładnia prawa
Będę wdzięczny za pomoc w tłumaczeniu owego zwrotu. Chodzi o użycie jak w tym przykładzie:
"Prowspólnotowa wykładnia prawa podatkowego (zasady ogólne; zasada bezpośredniej skuteczności; zasada prymatu; zasada bezpośredniej skuteczności i zasada prymatu a Konstytucja; ETS – metody i standardy wykładni; pytania prejudycjalne)".

Pro-Community approach nie budzi mojego entuzjazmu. Doszedłem jeszcze do "EU law-oriented approach", ale nie czuję tego szczerze mówiąc.
Michał Szcześniewski
Poland
English translation:pro-EU interpretation of law
Explanation:
może tak? pro-EU interpretation of tax law

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2009-02-18 20:36:15 GMT)
--------------------------------------------------

mam nadzieję, że pojawi się ten link, który w mojej przeglądarce był na pierwszym miejscu: icon.oxfordjournals.org/cgi/content/full/mom042v1
Selected response from:

drugastrona
Poland
Grading comment
Poszedłem tym tropem. Dodatkowo uzyskałem akceptację klienta. Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Community conforming interpretation of (national) law
Wojciech Wołoszyk
3EU conformist interpretation of lawBubz
3pro-EU interpretation of law
drugastrona


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pro-EU interpretation of law


Explanation:
może tak? pro-EU interpretation of tax law

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2009-02-18 20:36:15 GMT)
--------------------------------------------------

mam nadzieję, że pojawi się ten link, który w mojej przeglądarce był na pierwszym miejscu: icon.oxfordjournals.org/cgi/content/full/mom042v1


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&safe=off&q=pro-eu+interpre...
drugastrona
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 137
Grading comment
Poszedłem tym tropem. Dodatkowo uzyskałem akceptację klienta. Dziękuję.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
EU conformist interpretation of law


Explanation:
pro-union rozumiem jako conforming with union (dostosowana, dopasowana do unii)
spotkalam sie rowniez z "EU-friendly interpretation of law", ale osobiscie nie polecam :")

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 132

119 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Community conforming interpretation of (national) law


Explanation:
odpowiedzi udzielam, aby ustrzec kolegów przed wprowadzaniem błędnego terminu

problem "Prowspólnotowej wykładni prawa krajowego" jest jedną z ważniejszych kwestii na styku prawa krajowego i europejskiego i ma swoją prawidłową wersję angielską:

COMMUNITY CONFORMING INTERPRETATION OF NATIONAL LAW
inaczej zwane
DUTY OF CONSISTENT INTERPRETATION lub INDIRECT EFFECT (OF EU LAW)

--------------------------------------------------
Note added at 119 dni (2009-06-18 11:23:19 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://books.google.pl/books?id=ZrlsnC-zhyUC&pg=PA49&lpg=PA4...

Wojciech Wołoszyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 341