ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law (general)

zasada jednej licencji bankowej

English translation: the single banking licence rule

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zasada jednej licencji bankowej
English translation:the single banking licence rule
Entered by: beatta

20:46 May 8, 2010
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general)
Polish term or phrase: zasada jednej licencji bankowej
podejmowanie przez banki działalności na terytorium EOG przy wykorzystaniu zasady jednej licencji bankowej
tsering6
Poland
the single banking lincence rule
Explanation:
issuing the single banking licence rule or schema

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2010-05-09 04:25:27 GMT)
--------------------------------------------------

**the single banking licence rule (error)

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2010-05-09 07:31:19 GMT)
--------------------------------------------------

Dziekuje za tolerancja bledu
Selected response from:

beatta
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1following one banking licence rule
Maciej Andrzejczak
4 +1(single) passport rules
Adam Lankamer
4the single banking lincence rulebeatta
Summary of reference entries provided
ref.Polangmar

  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
following one banking licence rule


Explanation:

... Birmingham Midshires and Intelligent Finance - are all covered by the one banking licence and hence the total compensation limit on the ...
forums.moneysavingexpert.com/showthread.html?t... -

Where can I find out which banks and building societies belong to ... -However, savers need to be vigilant as if the institutions are registered under one banking licence, they will only be covered once. ...
uk.answers.yahoo.com/question/index?qid... -

Maciej Andrzejczak
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 214
Notes to answerer
Asker: dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: single banking licence principle/rule
3 hrs

agree  Michal Berski
9 hrs

disagree  Adam Lankamer: nie istnieje coś takiego jak "banking licence rule" (widać to googlach); wpisz natomiast "passporting rules"; pierwsze wyświetlają się strony organów nadzoru rynku (np. brytyjskiego FSA)
10 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the single banking lincence rule


Explanation:
issuing the single banking licence rule or schema

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2010-05-09 04:25:27 GMT)
--------------------------------------------------

**the single banking licence rule (error)

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2010-05-09 07:31:19 GMT)
--------------------------------------------------

Dziekuje za tolerancja bledu

Example sentence(s):
  • "Branches follow the single banking licence schemes and are under the ..."
  • "A summary of the legal and other rules concerning banking issues applying to branches of foreign banks operating under the single licence regime ..."

    Reference: http://www.voxeu.org/index.php?q=node/3433
    Reference: http://www.cnb.cz
beatta
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: single banking licence principle
18 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(single) passport rules


Explanation:
hth

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2010-05-09 07:56:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://goo.gl/TeAA
pierwsze wyświetlają się strony organów nadzoru rynku (np. brytyjskiego FSA) z wyjaśnieniem istoty terminu

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1511
Notes to answerer
Asker: dziękuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb: lub "single banking licence principle (http://www.google.co.uk/#hl=pl&q="single banking licence pri...
11 hrs

neutral  Polangmar: Niby tak - ale to jednak zasada jednego paszportu: http://tinyurl.com/39u64tv
1 day2 hrs




Reference comments


1 day2 hrs
Reference: ref.

Reference information:
Zasada jednolitej licencji - (ang.single licence) zwana także zasadą jednego paszportu (ang. single passport) to fundamentalna zasada podejmowania i prowadzenia działalności przez instytucje finansowe w Unii Europejskiej, wykształcona przez specyfikę sektora bankowego. Opiera się ona na podstawowych dla funkcjonowania jednolitego rynku finansowego zasadach wynikających z Traktatu Europejskiego, czyli swobody przepływu usług oraz swobody przepływu kapitału.

Zasada jednolitej licencji bankowej przyznana w państwie pochodzenia polega na tym, że każda instytucja kredytowa, która otrzymała zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej w jednym z państw członkowskich ma prawo do prowadzenia takiej działalności (w ramach uzyskanej licencji) w innych państwach członkowskich. Działalność ta to otwieranie oddziałów w innych państwach oraz świadczenie usług na całym Jednolitym Rynku także bez konieczności tworzenia takich jednostek (działalność transgraniczna). Zezwolenia uzyskane w jednym państwie członkowskim ma moc obowiązującą w innych państwach członkowskich.
http://mfiles.pl/pl/index.php/Zasada_jednolitej_licencji

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1589