KudoZ home » Polish to English » Law (general)

złożyć kasację

English translation: to appeal to the court of cassation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:złożyć kasację
English translation:to appeal to the court of cassation
Entered by: Dorota Strzyzewska-Kingori

11:52 Nov 13, 2003
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: złożyć kasację
Sąd zmienił decyzję urzędu xxx w ten sposób, iż umorzył postępowanie administracyjne. Od wyroku sądu została złożona kasacja do sądu najwyższego
Portable
to appeal to the court of cassation
Explanation:
za słownikiem Jaślanów + wyjaśnienie

Kasacja to nie to samo co apelacja. Nie istnieje jednak w systemie anglosaskim.

Kasacja jest nadzwyczajnym środkiem zaskarżenia. Oznacza to, że można ją wnieść tylko od prawomocnego orzeczenia sądu, to znaczy takiego, od którego nie można już wnieść apelacji ani zażalenia. Sądem kasacyjnym jest Sąd Najwyższy;

Art. 519.k.pk. Od prawomocnego wyroku sądu odwoławczego kończącego postępowanie może być wniesiona kasacja.

Art. 525. § 1. Strona wnosi kasację do Sądu Najwyższego za pośrednictwem sądu odwoławczego.
§ 2. W wypadku określonym w art. 521 kasację wnosi się bezpośrednio do Sądu Najwyższego.




--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-13 13:54:47 (GMT)
--------------------------------------------------

oops, podwójnie wkleiłam te paragrafy, sorry
Selected response from:

Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1make an appeal tobeserg
4 +1file for cassationpidzej
4to appeal to the court of cassationDorota Strzyzewska-Kingori


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
złożyć kasację
make an appeal to


Explanation:
Lawlink NSW: Administrative Decisions Tribunal: Appeal Panel ...
... The respondent to the appeal has the right to make submissions on whether a late
appeal should be ... Does making an appeal to the Supreme Court mean that the ...
www.lawlink.nsw.gov.au/adt.nsf/pages/adt_11 - 10k -

beserg
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  emis: or appeal to; za słownikiem prawa Wilgi appeal oznacza również kasację; zgodnie z tym co powiedziała Dorota, sąd kasacyjny to Sąd Najwyższy, więc moim zdaniem appeal to the Supreme Court jest OK
16 mins
  -> racja

disagree  pidzej: kasacja to nie odwołanie
1 hr

agree  xxxgracee
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
złożyć kasację
file for cassation


Explanation:
chyba błąd w oryginale acz dość powszechny: można wnosić o kasację, złożyć wniosek o kasację, sądzę że nie można złożyć kasacji; kasacja jest możliwa po wyczerpaniu trybu odwoławczego więc nie należy używać "appeal"

pidzej
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxAnzo
3473 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to appeal to the court of cassation


Explanation:
za słownikiem Jaślanów + wyjaśnienie

Kasacja to nie to samo co apelacja. Nie istnieje jednak w systemie anglosaskim.

Kasacja jest nadzwyczajnym środkiem zaskarżenia. Oznacza to, że można ją wnieść tylko od prawomocnego orzeczenia sądu, to znaczy takiego, od którego nie można już wnieść apelacji ani zażalenia. Sądem kasacyjnym jest Sąd Najwyższy;

Art. 519.k.pk. Od prawomocnego wyroku sądu odwoławczego kończącego postępowanie może być wniesiona kasacja.

Art. 525. § 1. Strona wnosi kasację do Sądu Najwyższego za pośrednictwem sądu odwoławczego.
§ 2. W wypadku określonym w art. 521 kasację wnosi się bezpośrednio do Sądu Najwyższego.




--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-13 13:54:47 (GMT)
--------------------------------------------------

oops, podwójnie wkleiłam te paragrafy, sorry

Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32