ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law (general)

Forma organizacyjno-prawna prowadzenia działalności gospodarczej.

English translation: Organizational and legal frame of business activity

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Forma organizacyjno-prawna prowadzenia działalności gospodarczej.
English translation:Organizational and legal frame of business activity
Entered by: gebisia

09:20 Apr 27, 2004
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: Forma organizacyjno-prawna prowadzenia działalności gospodarczej.
...of pursuing/running/conducting business activity. Ale co mam wstawić w te kropeczki...? Bo cokolwiek wymyślę, to brzmi to strasznie "plastikowo".
gebisia
Organizational and legal frame of business activity
Explanation:
"pursuing/running/conducting" wyrzuciłbym zupełnie, jako że "activity" suponuje to samo.
Selected response from:

Marek Urban
Poland
Grading comment
Serdecznie dziękuję - to jest właśnie ten termin, który najbardziej mi pasuje. Ogromne dzięki dla pozostałych kolegów tłumaczy za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Organizational and legal frame of business activity
Marek Urban
4 +1form of business
Jabberwock
4organizational and legal forms of a business (businesses) / entity
bartek
3 -1form of incorporationCake


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Forma organizacyjno-prawna prowadzenia działalności gospodarczej.
organizational and legal forms of a business (businesses) / entity


Explanation:
odpuść to prowadzenie. Ni przyszył .... :-)


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1263

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Forma organizacyjno-prawna prowadzenia działalności gospodarczej.
form of incorporation


Explanation:
propozycja

Cake
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: to by zawężało rzecz do osób prawnych
26 mins

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Forma organizacyjno-prawna prowadzenia działalności gospodarczej.
form of business


Explanation:
Utarte wyrażenie, oznaczające to, co powyżej.
Np.
http://www.dced.state.ak.us/cbd/smallbus/formofbusiness.htm
http://www.lawyers.com/eisenlaw/BizForm.jsp
http://www.realrates.com/downbiz.htm
i 50 tys. innych.


Jabberwock
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: jasne, przcież chodzi o tłumaczenie, a nie napisanie po polsku z użyciem angielskich słów
16 mins
  -> To zawsze jest hmm... delikatna kwestia :)

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Organizational and legal frame of business activity


Explanation:
"pursuing/running/conducting" wyrzuciłbym zupełnie, jako że "activity" suponuje to samo.

Marek Urban
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Serdecznie dziękuję - to jest właśnie ten termin, który najbardziej mi pasuje. Ogromne dzięki dla pozostałych kolegów tłumaczy za pomoc!