KudoZ home » Polish to English » Law (general)

drugostronny podpis

English translation: signature overleaf


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:drugostronny podpis
English translation:signature overleaf
Entered by: Wojciech Wołoszyk

22:43 Aug 12, 2004
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: drugostronny podpis
Ja niżej podpisany Notariusz poświadczam, że drugostronny podpis złozył własnoręcznie w mojej obecności XXX
Wojciech Wołoszyk
Poland
signature overleaf
Explanation:
jeśli chodzi o podpis na drugiej stonie kartki to stosuje sie termin 'overleaf', np. signature given overleaf, etc.

np.
http://www.hyperdictionary.com/dictionary/overleaf

Definition: [adv] on or to the other side of a page; "data tabulated overleaf"
pwn/oxford:
overleaf /v'lif/ adv na odwrocie (strony); see ~ patrz na odwrocie

wiejcej przykladow:
http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=signature overl...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 13 mins (2004-08-13 07:57:50 GMT)
--------------------------------------------------

vide również linki w moim komentarzu do tłumaczenia Joanny
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Dzięki serdeczne
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3countersignatureJoanna Krahelska
4 +2signature overleafMarek Daroszewski (MrMarDar)


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
countersignature


Explanation:
... that [this document] has been countersigned...

Joanna Krahelska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Piotrowski: ...czyli kontrasygnata. Sounds very likely :-)
1 hr

agree  bartek: na pewno, na pewno, a nie likely
6 hrs

agree  amat
7 hrs

neutral  Monika Truszkowska-Pruchniewicz: Tu może chodzić nie o kontrasygnatę, tylko po prostu o to, że wzór podpisu znajduje się na jednej stronie, a klauzula jego uwierzytelnienia na odwrocie - widziałam już dokument notarialny z takim właśnie (niefortunnym) określeniem.
7 hrs

neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): nie moge sie zgodzic, ze drugostronny podpis to kontrasygnata! vide: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=11423; http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=25548
8 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
signature overleaf


Explanation:
jeśli chodzi o podpis na drugiej stonie kartki to stosuje sie termin 'overleaf', np. signature given overleaf, etc.

np.
http://www.hyperdictionary.com/dictionary/overleaf

Definition: [adv] on or to the other side of a page; "data tabulated overleaf"
pwn/oxford:
overleaf /v'lif/ adv na odwrocie (strony); see ~ patrz na odwrocie

wiejcej przykladow:
http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=signature overl...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 13 mins (2004-08-13 07:57:50 GMT)
--------------------------------------------------

vide również linki w moim komentarzu do tłumaczenia Joanny

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 418
Grading comment
Dzięki serdeczne

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksander Szydlowski
16 mins
  -> Dzięki!

agree  Joanna Krahelska: z dodatkowym wyjasnieniem askera to i ja sie zgadzam ze overleaf!
1 hr
  -> Dzięki!