ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law/Patents

autorskie prawa zależne

English translation: derivative copyright

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:autorskie prawa zależne
English translation:derivative copyright
Entered by: Stanislaw Watson Zajaczkowski

10:39 Nov 5, 2001
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: autorskie prawa zależne
wg. ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych; tu: o zezwoleniach na wykonywanie autorskich praw zalleżnych do rozporzadzania filmem przez jego koproducentow
xxxlanzarote
related copyright
Explanation:
Wnosze to z kontekstu. Sprawe reguluje
USTAWA
z dnia 4 lutego 1994 r.
o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu pierwotnego.
2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do utworu pierwotnego wygasły.

Art. 46. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórca zachowuje wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego, mimo że w umowie postanowiono o przeniesieniu całości autorskich praw majątkowych.

JK
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4commission copyright
magic81
4related copyrightJacek Krankowski
4limited copyright
Lota


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
limited copyright


Explanation:
or: dependent author rights


    own
Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 824
Grading comment
I do need reference to accept the answer
The asker has declined this answer
Comment: I do need reference to accept the answer

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
related copyright


Explanation:
Wnosze to z kontekstu. Sprawe reguluje
USTAWA
z dnia 4 lutego 1994 r.
o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu pierwotnego.
2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do utworu pierwotnego wygasły.

Art. 46. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórca zachowuje wyłączne prawo zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego, mimo że w umowie postanowiono o przeniesieniu całości autorskich praw majątkowych.

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 1633

3899 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
commission copyright


Explanation:
Kiedy prawa autorskie sa wykorzystywane do filmu, badz na jego potrzebe zmienia sie troszke dzielo objete prawami autorskimi.



magic81
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4