KudoZ home » Polish to English » Law/Patents

punitive or exemplary damages

English translation: nawiazka odszkodowawcza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:punitive or exemplary damages
English translation:nawiazka odszkodowawcza
Entered by: Piotr Kurek

16:15 May 21, 2002
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents / conditions of sale
Polish term or phrase: punitive or exemplary damages
In no event shall the seller be liable for indirect , consequential, special, punitive or exemplary damages in connection with this contract
Grommit
United Kingdom
nawi±zka odszkodowawcza
Explanation:
Ożga, Słownik terminologii prawniczej, podaje: punitive/exemplary damages - odszkodowanie za straty moralne

W. Smid, Słownik terminów ang.-pol.: exemplary damages - nawi±zka

P. Ratajczak, Słownik - podatki, cła, ubezpieczenia: exemplary damages - nawi±zka odszkodowawcza; odszkodowanie wzorcowe

P. Collin, Słownik prawa: exemplary or punitive damages - odszkodowanie przykładowe/retorsyjne

Selected response from:

Piotr Kurek
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2nawi±zka odszkodowawczaPiotr Kurek
4punitive or examplary damagesmidnightoil


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
nawi±zka odszkodowawcza


Explanation:
Ożga, Słownik terminologii prawniczej, podaje: punitive/exemplary damages - odszkodowanie za straty moralne

W. Smid, Słownik terminów ang.-pol.: exemplary damages - nawi±zka

P. Ratajczak, Słownik - podatki, cła, ubezpieczenia: exemplary damages - nawi±zka odszkodowawcza; odszkodowanie wzorcowe

P. Collin, Słownik prawa: exemplary or punitive damages - odszkodowanie przykładowe/retorsyjne



Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1240
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kasprzycki: odszkodowanie za straty moralne seems best
41 mins
  -> dziękuję, zależy od kontekstu

disagree  Miroslaw Owinski: odszkodowanie za straty moralne to "compensatory damages". "Punitive/Exemplary damages" to cos ekstra.
8 hrs
  -> jako 1. dałem 'nawiązkę'

agree  Stanislaw Pelc
16 days
  -> dziękuję

agree  Merix: tak, prawie dobrze, to się tłumaczy fachowo - skutkujące odszkodowaniem z nawiązką
3469 days

4482 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
punitive or examplary damages


Explanation:
Odszkodowanie retorsyjne w systemie prawa common law - patrz Wikipedia, Rookes v Barnard case

midnightoil
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish