KudoZ home » Polish to English » Law/Patents

gestor

English translation: manager / administrator


10:30 Jun 7, 2002
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: gestor
firma x, dalej zwana gestorem
Astro Jaroslaw Rutkowski
English translation:manager / administrator
Explanation:
?

gestor (łc. ‘ten, który nosi, zarządza’ od gerere ‘nosić, zarządzać’) zarządca, administrator; dysponent.
http://wiem.onet.pl/wiem/0192ee.html

gestia
w wyrażeniu: w (czyjejś) gestii -pod (czyimś) zarządem, w (czyjejś) administracji, uprawnieniach, prerogatywach, zakresie działania.
gestor
dysponent, zarządca.
Etym. - łac. gestio 'sprawowanie; rządzenie; postępowanie' i gestor 'sprawujący; dostarczający' od gerere, zob. gerundium.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/D4ED70952D3D6439C125...
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
Trudno bylo wybrac bo obie odpowiedzi sa OK. Dzieki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2disposer
leff
1manager / administrator
Hanna Burdon


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
manager / administrator


Explanation:
?

gestor (łc. ‘ten, który nosi, zarządza’ od gerere ‘nosić, zarządzać’) zarządca, administrator; dysponent.
http://wiem.onet.pl/wiem/0192ee.html

gestia
w wyrażeniu: w (czyjejś) gestii -pod (czyimś) zarządem, w (czyjejś) administracji, uprawnieniach, prerogatywach, zakresie działania.
gestor
dysponent, zarządca.
Etym. - łac. gestio 'sprawowanie; rządzenie; postępowanie' i gestor 'sprawujący; dostarczający' od gerere, zob. gerundium.
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/D4ED70952D3D6439C125...


    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/0192ee.html
    Reference: http://www.slownik-online.pl/kopalinski/D4ED70952D3D6439C125...
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 706
Grading comment
Trudno bylo wybrac bo obie odpowiedzi sa OK. Dzieki.

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
disposer


Explanation:
gestor = zarządca, dysponent
[Słownik Języka Polskiego]

dysponent = disposer
[Stanisławski]

disposer = one that disposes
[Webster's]

dispose =
vt.
1 to place in a certain order or arrangement
2 to arrange (matters); settle or regulate (affairs)
3 to make willing; incline
4 to make susceptible or liable

[Webster's]








leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: jestem za :-)
10 mins

agree  bartek: też za :)
1894 days