ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law/Patents

wypowiedzenie lub rozwiązanie stosunku pracy

English translation: zależy czy wypowiada/rozwiązuje pracownik czy pracodawca

10:11 Jun 6, 2003
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents / Labour law
Polish term or phrase: wypowiedzenie lub rozwiązanie stosunku pracy
W okresie objęcia szczególną ochroną przed wypowiedzenie lub rozwiązaniem stosunku pracy pracowdawca może jedynie wypowiedzieć dotychaczasowe warunki pracy i płacy (...).
Portable
English translation:zależy czy wypowiada/rozwiązuje pracownik czy pracodawca
Explanation:
Międzynarodowy glosariusz terminów – Prawo pracy / Polityka społeczna / Zbiorowe stosunki pracy:
rozwiązanie stosunku pracy przez pracownika bez wypowiedzenia = natychmiastowa rezygnacja z pracy – resignation without notice
rozwiązanie stosunku pracy przez pracodawcę bez wypowiedzenia – summary dismissal, dismissal without notice, termination without notice
wypowiedzenie stosunku pracy przez pracodawcę – dismissal with notice
wypowiedzenie stosunku pracy przez pracownika - resignation with notice
wypowiedzenie stosunku pracy (przez którąkolwiek ze stron) - termination (of employment relationship) with notice

"Podstawowe akty Wspólnot Europejskich w dziedzinie ochrony społecznej / Fundamental EC Instruments in the Area of Social Protection" (wyd. MPiPS + Tepis, 1998):
wypowiedzenie umowy o pracę … – notice of dismissal (issued to an employee concerned)
okres wypowiedzenia – the period of notice

w kontekście powyższego zdania wypowiada/rozwiązuje pracodawca, a więc:
"dismissal or termination of employment relationship"
Selected response from:

anglista
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zależy czy wypowiada/rozwiązuje pracownik czy pracodawcaanglista
4dismissal or termination/release
Miroslawa Jodlowiec
4termination or cancellation of employment
nrabate


Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
termination or cancellation of employment


Explanation:
or

termination or cancellation of employee's work contract

or

termination or cancellation of employer-employee relationship

nrabate
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1435

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dismissal or termination/release


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-06 19:58:54 (GMT)
--------------------------------------------------

legal confrontations regarding either discrimination or unfair dissmisal

After one year working for your
employer, you are entitled by law to protection against unfair dismissal.

www.bized.ac.uk/compfact/tuc/tuc35.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-06 20:03:51 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.emplaw.co.uk/cgi-bin/frame/cgi/fx?P=dismissal&DB=...

or perhaps redundancy could be used here

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-06 20:04:01 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.emplaw.co.uk/cgi-bin/frame/cgi/fx?P=dismissal&DB=...

or perhaps redundancy could be used here

Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 349

3 days4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zależy czy wypowiada/rozwiązuje pracownik czy pracodawca


Explanation:
Międzynarodowy glosariusz terminów – Prawo pracy / Polityka społeczna / Zbiorowe stosunki pracy:
rozwiązanie stosunku pracy przez pracownika bez wypowiedzenia = natychmiastowa rezygnacja z pracy – resignation without notice
rozwiązanie stosunku pracy przez pracodawcę bez wypowiedzenia – summary dismissal, dismissal without notice, termination without notice
wypowiedzenie stosunku pracy przez pracodawcę – dismissal with notice
wypowiedzenie stosunku pracy przez pracownika - resignation with notice
wypowiedzenie stosunku pracy (przez którąkolwiek ze stron) - termination (of employment relationship) with notice

"Podstawowe akty Wspólnot Europejskich w dziedzinie ochrony społecznej / Fundamental EC Instruments in the Area of Social Protection" (wyd. MPiPS + Tepis, 1998):
wypowiedzenie umowy o pracę … – notice of dismissal (issued to an employee concerned)
okres wypowiedzenia – the period of notice

w kontekście powyższego zdania wypowiada/rozwiązuje pracodawca, a więc:
"dismissal or termination of employment relationship"

anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 399