ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Polish to English » Law/Patents

prokurent

English translation: proxy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:prokurent
English translation:proxy
Entered by: TomaszD

17:13 Dec 16, 2003
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: prokurent
Osoba m.in. podpisująca umowę w imieniu firmy
Commercial Representative?
Awita
Proxy
Explanation:
Proxy to prokurent rozumiany jako pełnomocnik. Chociaż sama prokura to commercial representation, to prokurent NIE jest commercial representative. Natomiast prokurent jako "zapasowa" w firmie osoba do podpisywania różności nazywa się signing clerk lub autorized clerk.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 2 mins (2003-12-16 19:15:34 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, oczywiście \"authorised\".
Selected response from:

TomaszD
Grading comment
Dzięki! Prokurent pojawił się u mnie przy określaniu stron umowy, tj. umowa zawarta pomiędzy firmą X reprezentowaną przez p. Y, Prokurenta. Pytałam doświadczonego tłumacza, który powiedział, że to na pewno Commercial Representative, ale postanowiłam sprawdzić jeszcze tutaj. No i teraz mam jeszcze więcej wątpliwości :(
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4ProxyTomaszD
4 +1Commercial proxy / procurator
bartek
5procurement specialist
Paulina Mundkowski
3 -1agent
nrabate


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Prokurent - Commercial Representative?
Commercial proxy / procurator


Explanation:
b


    Reference: http://www.proz.com/?sp=h&id=556428&keyword=prokurent
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 19041

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: Po prostu "proxy". BTW: kto widział film "Hudsucker Proxy"?. Ja nie, ale tam chyba chodzi o te sprawy.
6 mins

agree  Hanna Burdon: commercial proxy
1359 days

disagree  Mariusz Lasota: authorised agent, w praktyce zawodowej brytyjczycy wielokrotnie pytali mnie co to jest ten "proxy", po udzieleniu wyjaśnienia słyszałem Aha...masz na mysli "authorised agent"?
2045 days

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Prokurent - Commercial Representative?
Proxy


Explanation:
Proxy to prokurent rozumiany jako pełnomocnik. Chociaż sama prokura to commercial representation, to prokurent NIE jest commercial representative. Natomiast prokurent jako "zapasowa" w firmie osoba do podpisywania różności nazywa się signing clerk lub autorized clerk.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 2 mins (2003-12-16 19:15:34 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, oczywiście \"authorised\".

TomaszD
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 212
Grading comment
Dzięki! Prokurent pojawił się u mnie przy określaniu stron umowy, tj. umowa zawarta pomiędzy firmą X reprezentowaną przez p. Y, Prokurenta. Pytałam doświadczonego tłumacza, który powiedział, że to na pewno Commercial Representative, ale postanowiłam sprawdzić jeszcze tutaj. No i teraz mam jeszcze więcej wątpliwości :(

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR
30 mins

agree  Magda Dziadosz
40 mins

agree  Immo
13 hrs

agree  Lucyna Długołęcka
3536 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Prokurent - Commercial Representative?
agent


Explanation:
or authorized signatory



nrabate
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1435

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  tlumaczka: agent nie ma takich uprawnien jak prokurent - prokurent ma w zasadzie takie uprawnienia do podpisywania w niektorych sprawacg jak 'naczelny'
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
procurement specialist


Explanation:
this might be what you're looking for
please see the link


    Reference: http://www.hr.das.state.or.us/hrsd/class/jobstudy/familydefi...
Paulina Mundkowski
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 61