KudoZ home » Polish to English » Law/Patents

uzyskanie jakościowego skoku

English translation: reach/achieve/obtain/make a (quantum) leap in quality


23:25 Jan 14, 2004
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: uzyskanie jakościowego skoku
Ważne jest to choćby dlatego, że misj± konwencji/konwentu nie jest kontynuacja dotychczasowej ewolucji UE,lecz raczej uzyskanie jako¶ciowego skoku.
Aleksandra Mentel
English translation:reach/achieve/obtain/make a (quantum) leap in quality
Explanation:
1) leap, to taki ładny, długi skok
2) zdecydowanie częściej używane niż "quality leap"
3) wersja z quantum jest bardziej idiomatyczna (łatwo się o tym przekonać próbując to przetłumaczyć na nasze :)

przykładzik (jest ich ponad 20 tysięcy)
We needed a quantum leap in quality and productivity," said David Perry, who moved to Merseyside to head the Ford-to-Jaguar transition team. ...
www.guardian.co.uk/car/story/0,7369,434815,00.html


--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 24 mins (2004-01-15 13:50:19 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

w gruncie rzeczy samo \"quantum leap\" oznacza skok jakościowy, inaczej mówiąc quality musi tu być w domyśle czegoś (produkcji, zarządzania...)
Selected response from:

Wit
Grading comment
Wielkie dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1make a qualitative break-throughkterelak
4 +1quality leappidzej
4reach/achieve/obtain/make a (quantum) leap in quality
Wit
4to reach a jump in quality
leff
2be able to carry out a quality jump
lim0nka


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
uzyskanie jako¶ciowego skoku
be able to carry out a quality jump


Explanation:
rany, to jakiś bełkot :(
najszczersze wyrazy współczucia

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1341

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uzyskanie jako¶ciowego skoku
to reach a jump in quality


Explanation:
"But, even these premium models don't benefit from the huge jump in quality "


    Reference: http://www.madbbs.com/~bemusabord/binos.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3239

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  pidzej: reach a jump? trudnowykonalne IMO
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uzyskanie jako¶ciowego skoku
quality leap


Explanation:
albo qualitative leap (6x więcej googli, ale wolę quality), a już na pewno wolę leap od jump (porównywalny quantum leap bije quantum jump 20:1)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 22 mins (2004-01-15 07:48:46 GMT)
--------------------------------------------------

attain, obtain, make

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1733

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  warsaw_guy: albo z 'achieve'
7 mins

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
make a qualitative break-through


Explanation:
kolejna propozycja

kterelak
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 294

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: O! I to mi się widzi :-)
34 mins
  -> thanks a lot

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uzyskanie jako¶ciowego skoku
reach/achieve/obtain/make a (quantum) leap in quality


Explanation:
1) leap, to taki ładny, długi skok
2) zdecydowanie częściej używane niż "quality leap"
3) wersja z quantum jest bardziej idiomatyczna (łatwo się o tym przekonać próbując to przetłumaczyć na nasze :)

przykładzik (jest ich ponad 20 tysięcy)
We needed a quantum leap in quality and productivity," said David Perry, who moved to Merseyside to head the Ford-to-Jaguar transition team. ...
www.guardian.co.uk/car/story/0,7369,434815,00.html


--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 24 mins (2004-01-15 13:50:19 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

w gruncie rzeczy samo \"quantum leap\" oznacza skok jakościowy, inaczej mówiąc quality musi tu być w domyśle czegoś (produkcji, zarządzania...)

Wit
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 136
Grading comment
Wielkie dzięki!