KudoZ home » Polish to English » Linguistics

ciotka miodem i mlekiem słynąca

English translation: the aunt of plenty


00:13 Jan 20, 2008
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
Polish term or phrase: ciotka miodem i mlekiem słynąca
Chłopiec, określa w ten sposób ciocię, do której czesto chodzi po świezy miód i mleko. Określenie wyraznie nawiazuje od zwiazku frazeologicznego: "kraina miodem i mlekiem płynąca" .
czer
English translation:the aunt of plenty
Explanation:
od the land of plenty - to ta kraina miodem i mlekiem słynąca; co prawda dosłowne miód i mleko giną, ale ciotka nadal pozostaje krainą obfitości i dostatku
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +11the aunt of plenty
allp
4 +1the auntie with the goodies/auntie of milk and honey
Andrew Stanleyson
3 +1aunt known for her milk and honey
Jerzy Matwiejczuk


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
aunt known for her milk and honey


Explanation:
cokolwiek by to mogło sugerować :)

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrew Stanleyson: a mogłoby różnie sugerować
11 hrs
  -> Dziękuję! Od tego jest literatura:)

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +11
the aunt of plenty


Explanation:
od the land of plenty - to ta kraina miodem i mlekiem słynąca; co prawda dosłowne miód i mleko giną, ale ciotka nadal pozostaje krainą obfitości i dostatku

allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Nowakówna: świetne
3 mins
  -> dziękuję :)

agree  Macieks
44 mins
  -> dzięki :)

agree  Polangmar: Bingo! (ale nie słynąca, lecz płynąca:))). BTW, co z Twoim zacięciem literackim w pewnym pytaniu dotyczącym literatury (nie serwerów, czy pojazdów/pomieszczeń:))?
1 hr
  -> słusznie, płynącą, ten tekst Askera zamącił mi w głowie. O jakim pytaniu mówisz?//Rzecz gustu. Wklep "ze względu na ograniczoną ilość miejsca", a znajdziesz nie tylko techniczne konteksty.

agree  Stanislaw Czech, MCIL
1 hr
  -> dziękuję :)

agree  Tomasz Poplawski: bardzo ładne
1 hr
  -> Dziękuję. Nie sądziłam, że można nazbierać tyle agree nad ranem z soboty na niedzielę ;)

agree  EnglishDirect: ładne
7 hrs
  -> dzięki :)

agree  leff
9 hrs
  -> dziękuję :)

agree  Jerzy Matwiejczuk: Chylę czoła!// Można by nawet ładnie zrymować: 'auntie of plenty'// Racja. Jest rytm i rym z "land". Coś za coś:)
11 hrs
  -> Dziękuję :) Można, ale z kolei "aunt of plenty" zachowuje ten sam rytm co "land of plenty".

agree  Michal Berski
11 hrs
  -> dzięki :)

agree  Dariusz Saczuk
13 hrs
  -> dzięki!

agree  Grzegorz Mysiński
14 hrs
  -> dzięki!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
the auntie with the goodies/auntie of milk and honey


Explanation:
:-)

Andrew Stanleyson
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TLUMACZ77: na wzór krainy mlekiem (...) - of milk and honey ze słownika Stanisławskiego str. 519
5 hrs