KudoZ home » Polish to English » Linguistics

lumpen-kura

English translation: lumpen hausfrau


17:46 Jan 20, 2008
Polish to English translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
Polish term or phrase: lumpen-kura
Mąż o żonie podczas kłótni: "To ja, rozumiesz, ją z rynsztoka wyciągam, ja z niej dame robię, z tej lumpen-kury, dach nad głową daję, ja ci tu, bracie, mezalians popelniam(...)" Mąz określa w ten sposób żone by poodkreslic jej pochodzenie z nizszych klas.
czer
English translation:lumpen hausfrau
Explanation:
Na przykład

--------------------------------------------------
Note added at   19 min (2008-01-20 18:05:50 GMT)
--------------------------------------------------

Tu jest trochę:
http://tinyurl.com/24xtks

--------------------------------------------------
Note added at   22 min (2008-01-20 18:08:21 GMT)
--------------------------------------------------

Charakterystyczny cytat z forum:
"Yes, there is something about her lumpen hausfrau thighs, great fat arrse and generous chebs..."
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3lumpen hausfrau
Jerzy Matwiejczuk
3 +1my-fair-housewife
Paunitka
4pot-queenTLUMACZ77
3lumpen chickenRobert Foltyn
3Low Budget Housewife.
Iwona Palka
2lumpen heifer
Caryl Swift


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
my-fair-housewife


Explanation:
taki pomysł.

Paunitka
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Rączka: ładne - i poetyckie
4 hrs
  -> jak ktoś lubi musicale ;)

neutral  legato: Bardzo ładne, za ładne w tej sytuacji.
22 hrs
  -> była lady z targu, jest kura domowa z targu - niezbyt pochlebne dla adresata!

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Low Budget Housewife.


Explanation:
Just a wild guess.

Iwona Palka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lumpen chicken


Explanation:
lumpen w angielskim tez funkcjonuje
http://www.thefreedictionary.com/lumpen

Robert Foltyn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Jezeli już to "hen"
22 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
lumpen hausfrau


Explanation:
Na przykład

--------------------------------------------------
Note added at   19 min (2008-01-20 18:05:50 GMT)
--------------------------------------------------

Tu jest trochę:
http://tinyurl.com/24xtks

--------------------------------------------------
Note added at   22 min (2008-01-20 18:08:21 GMT)
--------------------------------------------------

Charakterystyczny cytat z forum:
"Yes, there is something about her lumpen hausfrau thighs, great fat arrse and generous chebs..."

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp: Niemożliwe, właśnie wymyśliłam to samo... ale pisane "house-frau". Dorzucę: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=house frau
4 mins
  -> Dziękuję, tak bywa... // Dzięki za wsparcie:)

agree  Andrew Stanleyson: hause frau, javol Oberstundbanfurer Wolvenschlegensteinhousenbergerdorf! Ja! Podobno najdłuższe nazwisko na świecie.
43 mins
  -> Danke schoen:)! ???Wolvenschlegensteinhousenbergerdorf???

agree  legato
22 hrs
  -> Dziękuję!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pot-queen


Explanation:
a to moja propozycja:))
pozdr

TLUMACZ77
Native speaker of: Native in PolishPolish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
lumpen heifer


Explanation:
Another suggestion :-)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-01-21 00:14:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/3y65qa

Caryl Swift
Poland
Native speaker of: English
PRO pts in category: 28