KudoZ home » Polish to English » Mathematics & Statistics

wiązka

English translation: cluster


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wiązka
English translation:cluster
Entered by: Odiss

22:02 Jul 9, 2003
Polish to English translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / statistics
Polish term or phrase: wiązka
Analiza skupień pozwala podzielić wskazane obiekty na zdefiniowaną liczbę grup obejmujących obiekty podobne.
Przy podziale na dwie wiązki: pierwsza wiązka obejmowała 53 badanych i łączyła się z kreatywnością o natężeniu 9,
maciejm
Poland
cluster
Explanation:
statistics: cluster sampling methods
Selected response from:

Odiss
Grading comment
Dzięki.
M.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5clusterOdiss
1 -1bundle
Jakub Szacki


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
bundle


Explanation:
zgaduje ale zob:

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 22:32:55 (GMT)
--------------------------------------------------

A czy znasz: http://europa.eu.int/comm/eurostat/research/index.htm
Wprawdzie nie ma tam wiazki, ale moze sie przyda?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 07:10:47 (GMT)
--------------------------------------------------

co do dendrytow w metodzie zwanej taksonomia wroclawska: dendryt = linia o najmniejszej dlugosci, najczesciej rozgaleziona, laczaca punkty indywidualne obiektow wyznaczone pomiarem ze wzgledu na m skal przedzialowych. Jednym slowem dendryty istneija, ale nie rownaja sie wiazkom. Zreszta w oryginale nie pada slowo \'dendryt\'. Nie znaczy to jednak WCALE, ze upieram sie przy owych \'bundles\'


    Reference: http://www.unige.ch/ses/sococ/eda/man/cclus.htm
Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Robert Zawadzki: Miałem ok 15 lat przerwy, ale tłuka mi się po głowie takie terminy jak 'dendrites' i 'dendrogram'
10 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cluster


Explanation:
statistics: cluster sampling methods


    Reference: http://www.cas.lancs.ac.uk/glossary_v1.1/samp.html#clustsamp
Odiss
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dzięki.
M.