KudoZ home » Polish to English » Mechanics / Mech Engineering

uzbrojony/uzbrojenie

English translation: armed / making sth armed


10:59 Jul 7, 2007
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / opis patentowy
Polish term or phrase: uzbrojony/uzbrojenie
W znaczeniu gotowy do pracy. Tu chodzi o to, że w gnieździe jest umieszczony nabój z gazem, który w razie alarmu pożarowego jest przebijany i rozprężający się gaz uruchamia klapę oddymiającą (to w największym skrócie ten wynalazek).

Trochę fragmentów z kontekstu:

Działanie opisanego zespołu, począwszy od wyjściowej sytuacji uzbrojenia, czyli z przebijakami A i B o uniesionych w górne położenia a i c dźwigniach 1 i 2, uniesionych iglicach 8 oraz z zamocowanymi w gniaz-dach 5 pełnymi pojemnikami gazu 10, przebiega następująco, w fazach: (...)

Komora ruchu powrotnego siłownika połączona jest z przebijakiem B, którego boczny kanał 6 w położeniu x listwy suwaka 15 połączony jest przez odpowietrzający otwór 20 uzbrojenia z atmosferą.

uzbrojenie zespołu w stan gotowości do kolejnego zadziałania wymaga wykonania następujących czynności: usunięcia z gniazd 5 zużytych pojemników 10 gazu, podniesienia w obu przebijakach A i B jedno-ramiennej dźwigni 1 i dwuramiennej dźwigni 2 w górne położenia a i c, poprzedzone odblokowaniem obu dźwigni ręcznym przesunięciem w dół tłoczków iglic 8 aż do wprowadzenia podtoczeń d w rowki r jedno-ramiennych dźwigni 1, oraz kończącej czynności zamocowania w prze-bijakach A i B nowych pojemników 10 gazu.

Koniec sterującego ramienia 14 przechodzi przez pionową szczelinę w montażowej ściance 4 i w skrajnym uzbrojonym położeniu x zaczepowo wprowadzony jest w spustowy rowek 22, wykonany na górnej krawędzi listwy suwaka 15.

Armed/arming wygląda mi jakoś tak militarnie...
Joanna Rączka
Poland
English translation:armed / making sth armed
Explanation:
To funkcjonuje również w tym znaczeniu, nie tylko w odniesieniu do broni.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Dzięki. Pogrzebałam jeszcze w patentach i znalazłam coś podobnego -rzeczywiście, tak się stosuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4armed / making sth armed
Jerzy Matwiejczuk
3reade / readiness [for operation]
Alexander Onishko
3made operationalA.G.


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
made operational


Explanation:
SCK.CEN Belgian Nuclear Research
After shutdown of BR2 in mid-1995, these irradiation devices have been refurbished. ... These installations can be made operational at short notice for ...
www3.sckcen.be/sckcen_en/publications/scientrep/96/scrrsrp/ave.shtml - 16k -

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 450

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reade / readiness [for operation]


Explanation:
why not?

Alexander Onishko
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 10

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
armed / making sth armed


Explanation:
To funkcjonuje również w tym znaczeniu, nie tylko w odniesieniu do broni.


    Reference: http://www.freepatentsonline.com/4658698.html
    Reference: http://www.patentstorm.us/patents/5560132-claims.html
Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 79
Grading comment
Dzięki. Pogrzebałam jeszcze w patentach i znalazłam coś podobnego -rzeczywiście, tak się stosuje.