KudoZ home » Polish to English » Mechanics / Mech Engineering

skok

English translation: stroke/travel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:skok
English translation:stroke/travel
Entered by: Marian Krzymiński

11:50 Jul 7, 2007
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / opis patentowy
Polish term or phrase: skok
Listwa suwaka 15 obciążona sprężyną 24 poprzez napinającą dźwignię 23 wykonuje skok s, ze skrajnego uzbrojonego położenia x w skrajne rozładowane położenie y.

Zespół według zastrz.1 albo 2 znamienny tym, że listwa suwaka (15) połączona jest ze sterującym ramieniem (14) poprzez zamocowaną do niej krzywkę (18) ze skośnym prowadzącym rowkiem (19), którego rzut na oś (O-O) listwy suwaka (15) wyznacza skok (s) między skrajnymi po-łożeniami (x, y).

Stroke czy travel?
Joanna Rączka
Poland
stroke/travel
Explanation:
The distance traveled by the piston from zero degrees to 180 degrees is called the stroke - S of the piston.
Z linku poniżej z animacją, bardzo edukujący, polecam
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
Dziękuję. Co do pitch - podzielam zdanie Mariana i Andrzeja.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1stroke/travel
Marian Krzymiński
3 +11stroke 2 pitch
Adam Olszewski


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
1stroke 2 pitch


Explanation:
Kontekst 1 - stroke (skok jako gwałtowna czynność)

Kontekst 2 - pitch (odległość)

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-07-07 12:31:08 GMT)
--------------------------------------------------

np. skok na kole zębatym: 'Pitch between teeth 95 mm' na stronie: http://www.thelily.com.au/Windmills/the_lily_Spec_info.htm

Adam Olszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marian Krzymiński: pitch=podziałka, skok (śmigła wirnika wentylatora, gwintu) itp.
5 hrs
  -> To jest definicja słownikowa. Praktyczne zastosowanie jest znacznie szersze i określa właśnie dystans. W przeciwieństwie do stroke/travel nie jest odczasownikowe i nie sugeruje ruchu, czyli idealne w 2 kontekście. Proszę zwrócić uwagę np. na podany link.

agree  Andrzej Mierzejewski: Tak dla stroke (lecz ruch nie musi być gwałtowny). Nie dla pitch, bo = właśnie raczej stały odstęp (np. między odpowiednimi płaszczyznami zębów w kole zębatym, uchwytami na detale na taśmie produkcyjnej, itd). Skok gwintu to też stały odstęp.
1 day21 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stroke/travel


Explanation:
The distance traveled by the piston from zero degrees to 180 degrees is called the stroke - S of the piston.
Z linku poniżej z animacją, bardzo edukujący, polecam


    Reference: http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/stroke.html
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 326
Grading comment
Dziękuję. Co do pitch - podzielam zdanie Mariana i Andrzeja.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski
21 hrs
  -> barddzo dziękuję